ניו יורק
ניו יורקצילום: איסטוק

האם בקרוב תיירים יוכלו גם להנות מאתרי התיירות המרכזיים בניו יורק, וגם להתחסן באותו המקום נגד נגיף הקורונה? על פי התוכנית של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התשובה בהחלט חיובית.

דה בלאזיו הודיע כי הוא מתכוון להעביר תוכנית במסגרתה כבר בסוף השבוע הנוכחי יוצבו טנדרים עם חיסונים של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון באתרי התיירות המרכזיים בעיר, ותיירים שיגיעו למקום יוכלו להתחסן ללא שום מגבלות. לדברי דה בלאזיו, אם אכן התוכנית תצא אל הפועל, היא תעביר מסר לתיירים מכל העולם כי ניו יורק היא מקום בטוח ותעודד תיירים להגיע לעיר גם על מנת להתחסן מלבד ביקור באתרי התיירות המפורסמים.

"זה יהיה מסר חיובי לתיירים, שאומר "'בואו לכאן, זה בטוח, זה מקום נהדר להיות בו, ואנו נדאג לכם. זה מפגן של רצון טוב. זה מבורך, אבל זו לא תהיה דרישה מהתיירים", אמר דה בלאזיו במסיבת עיתונאים.

על פי התוכנית, יוצבו הטנדרים עם החיסונים כבר במהלך סוף השבוע הנוכחי באתרי תיירות מפורסמים בניו יורק, בין היתר טיימס סקוור, פארק גשר ברוקלין, סנטרל פארק, בניין האמפייר סטייט ועוד. למרות שחלק גדול מהתיירים שיבחרו להתחסן באחת מהנקודות האלו יעזבו ככל הנראה את ניו יורק עוד לפני שההגנה המלאה נגד קורונה תיכנס לתוקף בגופם, דה בלאזיו אמר כי "ככל שיותר אנשים יתחסנו, כך יהיה יותר טוב".

התוכנית של דה בלאזיו זקוקה לאישור רשמי מטעם הרשויות בניו יורק, מאחר והנחיות הקורונה הנוכחיות קובעות כי רק מי שמתגורר או עובד בניו יורק רשאי לקבל חיסון.

על פי נתוני ארגון NYC & Company, סוכנות התיירות הרשמית של ניו יורק, בשנת 2021 צפויים לבקר בניו יורק 36.4 מיליון תיירים, לעומת שיא של 66.6 מיליון תיירים שביקרו בניו יורק בשנת 2019.