משה חוגג
משה חוגגצילום: פלאש 90

ניצחון גדול למשה חוגג במלחמתו נגד ארגון האוהדים של קבוצתו, 'לה-פמיליה'. רגע לפני כניסת השבת הודיעה שופטת בית המשפט בירושלים, השופטת מיקה בנקי כי ראשי ארגון האוהדים הבית"רים לא יוכלו להיכנס למשחקי הקבוצה, בהתאם לדרישת המועדון.

בהחלטה תקדימית פסקה השופטת בנקי כי הבעלים משה חוגג וקבוצת בית"ר ירושלים בראשה הוא עומד, רשאים להחליט מי ייכנס למשחקי הקבוצה וכי מניעת כניסתם של אוהדים אינה מהווה הפליה.

השופטת בנקי פסקה בבקשה למתן צו מניעה שהגישו אוהדי בית"ר, חברי ארגון 'לה-פמיליה', נגד אי כניסתם למשחקי הקבוצה ובפרט למשחק הליגה הקרוב מול בני סכנין, במסגרת ליגת העל בכדורגל.

"המבקשים לא הוכיחו קיומה של עילת תביעה לכאורה שלפיה הופלו מחמת השקפתם בניגוד לחוק איסור הפליה. המחלוקת בין המבקשים והמשיבים אינה בגדר 'השקפה' אליה התכוון החוק והמבקשים לא הופלו", כתבה השופטת בנק והוסיפה כי "המבקשים אף לא הוכיחו זכות לכאורה להיכנס ללא סייג לאצטדיון לצפות במשחקי הקבוצה. מניעת כניסת המבקשים למגרש עולה לכאורה בקנה אחד עם חובת המשיבים להבטיח את הסדר הציבורי ושלום הציבור באירוע".

בפסק הדין ציינה השופטת בנקי כי "הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר המבקשים בבקשתם עומדים על זכותם לקלל ולהתנהג באופן שיש בו משום הפרה של כללי ההתנהגות באירוע ספורט כפי שנקבעו בתקנות איסור אלימות בספורט וגם בשל כך אין מקום להורות למשיבים לאפשר את כניסתם".

בבית"ר אמרו כי מדובר בהחלטה שתעזור למגר את האלימות והגזענות במגרשי הכדורגל, כאשר בינתיים מדובר בשלושה אוהדים בלבד אך לא יסתפקו רק בכך.

בעלי המועדון, משה חוגג, אמר לאחר הפסיקה: "בטווח הארוך, זהו אחד הניצחונות הגדולים והחשובים בספורט הישראלי בכלל ולבית"ר ירושלים בפרט. הניצחון הזה יאפשר להילחם בגזענות ובאלימות בצורה טובה בהרבה, כזו שתהפוך את מגרשי הכדורגל למקום ראוי עבור ילדים ומשפחות. האהבה מנצחת".

עורך הדין עמית חדד שייצג את בית"ר, אמר לאחר קבלת ההחלטה: "זהו יום חשוב לספורט הישראלי ולמלחמה באלימות בספורט. בפסיקה תקדמית קובע בית המשפט שלבעלי קבוצת ספורט יש לא רק את הזכות להילחם באלימות ובגזענות, אלא את החובה להילחם בתופעות בזויות אלה ולמנוע מאוהדים גזענים ואלימים כניסה למשחקים. מר חוגג החליט שבית״ר תהיה קבוצה בלי אלימות ובלי גזענות, וזהו שלב נוסף וחשוב במאבק המוצדק שלו".

גם במנהלת הליגות בכדורגל ברכו על ההחלטה התקדימית ואמרו כי מדובר בהחלטה אמיצה של השופטת בנקי מבית המשפט השלום בירושלים "אשר הבהירה וחידדה כי איסור הכנסת "אוהדים" מתפרעים למגרשי הכדורגל אינה רק זכות המוקנית למועדוני הכדורגל - אלא חובה החלה עליהם מכח החוק".

"פסק דין תקדימי חשוב זה מהווה ציון דרך נוסף בתהליך אותו עובר הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות ולתפיסת המועדונים, הקהל, וכעת גם בית המשפט את אירוע הספורט כאירוע תרבות, לכל דבר ועניין".

ארז כלפון יו"ר המנהלת אמר: "שוחחתי אמש עם משה חוגג וחיזקתי את ידיו במאבק הלא-פשוט אותו הוא מנהל מול מתפרעים אשר כל מטרתם לחבל בכדורגל הישראלי. אני שמח על ההחלטה שהתקבלה ומברך את משה ידידי, כמו גם את עוה"ד רוני מוזסון ועמית חדד, על ההישג המשפטי ועל המאבק המשמעותי והבלתי מתפשר על פניו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. מנהלת הליגות לכדורגל תעמוד לצד כל מועדון, בכל מאבק, אשר ינוהל במטרה להשאיר את המתפרעים, הגזענים והמסיתים מחוץ למגרשי הכדורגל".