עמיחי שיקלי
עמיחי שיקליצילום: Olivier Fitousi/Flash90

חבר הכנסת מימינה, עמיחי שיקלי, הגיע לריאיון ב"פגוש את העיתונות", לאחר שעורר סערה השבוע כשהביע התנגדות פומבית למהלכיו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

"זו אחת ההחלטות היותר כבדות שקיבלתי. פשוט תחושת מועקה שהצטברה - תחושה שזה לא אני, שאני לא שלם עם זה", אמר שיקלי, "אמרתי שאני חייב להיצמד לאני מאמין שלי. מצד אחד, הכרת הטוב והמחויבות כלפי בנט שקרא לי וכלפי שקד".

שיקלי הודה כי מדובר בהחלטה שגובה מחיר כבד, "המהלך הזה מייצר נזק למפלגה ואני ער לזה. אין לי מוטיבציה לפגוע בהם".

בנוגע להקמת הממשלה, אמר שיקלי כי הוא תומך בממשלה עם נתניהו בתמיכת רע"ם: "אני בעד להקים ממשלה עם נתניהו. החברה הערבית בישראל עוברת תהליכי עומק מעניינים. אני לא בטוח שעבאס יודה בפה מלא שהוא מכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית".

ח"כ מימינה התייחס להתנגדות שלא לשבת בממשלה עם מרצ: "מרצ למשל מטילה חרם מוחלט על המפלגה הגדולה במחנה הלאומי ולכן, הקונסטלציה לא מתחברת. כל האפשרויות שאנחנו מנווטים סביבן הן אפשרויות לא טובות. אבל כשזה נוגע לאוריינטציה הכללית המפלגה צריכה להיצמד לקו שהיא הציגה לאורך כל קמפיין הבחירות".

"אני לא נפרד מימינה. אני בתוכה. אנחנו עדיין מדברים וחושבים איך לפתור את הקונפליקט". על השאלה האם שוחח עם נתניהו, השיב: "הוא התקשר ואמר שהוא מברך אותי. הוא לא דיבר איתי לפני. היו פניות וגישושים לפני אבל לא דבר קונקרטי".

שקלי מגינה ביום שישי את המתקפות על נפתלי בנט ואיילת שקד. "חשוב לי לומר לפני כניסת השבת אני מעריך את בנט ואת איילת שקד ויודע כי הם פועלים מתוך תחושת שליחות עמוקה כמו גם יתר חבריי בימינה. בימים האחרונים נחצו קווים אדומים בהתקפות האישיות עליהם כמו גם עלי ועל משפחתי. יש אי הסכמות, יש מחלוקות זה בסדר אבל אני מציע לכולם להירגע".

בין השאר מתייחס שיקלי ליו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שטען כי בנט ושקד בוגדים במחנה הלאומי. "כשקראתי למפלגה שלנו 'הציונות הדתית' עשיתי את זה בדיוק בשביל הרגע הזה. כדי שבתודעה ובספרי ההיסטוריה יירשם שהציונות הדתית לא הייתה שותפה לבגידה הגדולה של בנט, שקד, וחבורת העסקנים הקטנה והצייתנית שהם גיבשו סביבם. בגידה במחנה הלאומי, בערכים, באנשים, בדגלים, ובדרך", צייץ סמוטריץ'.