אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: Yossi Aloni/Flash90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתכוון לקחת את תיק האוצר בממשלת האחדות של בנט ולפיד, ומשוכנע שנראה מהומות בתוך הליכוד אחרי שהמפלגה תעבור לשבת אופוזיציה.

בראיון לנחום ברנע ב''ידיעות אחרונות'' אמר ליברמן: "אני מחובר היטב לליכוד. יש לי שם חברים וקשרים יותר משיש לנתניהו. אני אומר לך, התסיסה נגדו מתחילה לבעבע. חברי מרכז מדברים. אף אחד מחברי הכנסת לא מדבר בפומבי, אבל אתה צריך לשמוע מה הם אומרים בשיחות במבואה מאחורי אולם המליאה.

"כל אחד חוץ ממנו היה מבין שהוא המכשול, וזז הצידה; כל אחד מבין שאילו הוא היה זז, הליכוד היה מרכיב ממשלה בתוך שבוע, בלי רוטציה. ברגע שהם יפנימו שהם באופוזיציה, ולא לחודש ימים אלא לתקופה ארוכה, ברגע שאנחנו נעביר את החוק שאומר שחבר כנסת עם כתב אישום לא יכול להרכיב ממשלה – יתחילו שם מהומות לא קטנות''.

ליברמן מעריך שממשלת בנט-לפיד תחזיק מעמד, "לבנט, ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, יש אינטרס לשמור עליה. ללפיד שרוצה להגיע לראשות הממשלה בעוד שנתיים יש אותו אינטרס. גם למיכאלי ולהורוביץ שבפעם הראשונה יהיו שרים''.

יו"ר ישראל ביתנו הסביר מדוע כל כך חשוב לו להפיל את שלטונו של נתניהו, "בוא ניקח את ההתפטרות שלי מתפקיד שר הביטחון. היו לו ולי סיכומים ברורים לגבי רצועת עזה. יום אחד שאלתי מישהו שמכיר את נתניהו יותר שנים ממני, תגיד, למה הוא מתנגד לכל מה שאני מציע. אתה אידיוט? הוא אמר לי. אם תחסל את הנייה, אתה תהיה ראש ממשלה. הוא לא ייתן לך.

"ב־95 'היינו באופוזיציה. נתניהו החליט לתמוך בהצעת אי־אמון של הערבים בעניין הפקעת קרקעות במזרח ירושלים. מה אתה עושה, שאלתי אותו. כשיש הזדמנות להפיל ממשלה, לא שואלים שאלות, אמר. קח את ההסכם שחתם עם ערפאת באחוזת וואי, קח את התמיכה שלו בהתנתקות; קח את פינוי הבדואים מח'אן אל־אחמר. כשר ביטחון אני מחליט לפנות. 24 שעות לפני הפינוי הוא מטרפד את זה. אני לא מבין את הקשר בין נתניהו לימין: הוא לא ימין – הוא כדאיניק.

"קואליציית השינוי תקום אך ורק בזכותו. יהיו בה אלה שעבדו איתו, סער ואלקין, בנט ושקד, לפיד וגנץ, הנדל והאוזר. כל אחד צבר ניסיון והפיק לקחים. אף אחד מהם לא מוכן לעבוד איתו: מילה שלו זו לא מילה", כך ליברמן.