הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, נאם הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה המיוחדת לכבוד יום ירושלים, והתייחס להתמודדויות אותן חווה העיר.

''בשנה האחרונה התמודדנו עם אתגרי הקורונה. זה לא היה פשוט כלל ועיקר. תיירות נפגעה, עסקים ספגו הפסדים רבים. מיד עם כנסתי לתפקיד פגשתי את בעלי המלונות והעסקים הקטנים. הנחתי את המשרד לעשות כל מה שאפשר על מנת לסייע להם ואכן ביצענו קמפיין לעידוד תיירות שהצליח ונתן מעט אוויר לנשימה", ציין השר.

לדבריו, "בזכות קמפיין משמעותי שבוצע בקיץ, כ- 40% ממלונות ירושלים נפתחו בקיץ שעבר על אף הקורונה וכיום אנחנו הולכים ורואים התאוששות של בתי המלון ועסקי התיירות בירושלים. אנו משקיעים ונמשיך להשקיע משאבים רבים ביחד עם עיריית ירושלים והרל"י בכדי לשקם ענף זה".

"מבצע החיסונים שהוביל ראש הממשלה הוא בעייני כמו מבצע צבאי לכל דבר ועניין. מדובר בהצלחה אדירה ובמהלך שהחזיר אותנו לחיים פשוטו כמשמעו. אני מבקש לברך שוב, את ראש הממשלה על הנחישות שבהבאת החיסונים למדינת ישראל והוצאת המדינה ממשבר עמוק לחיים חדשים. גם ירושלים, חוזרת העיר חוזר אט אט לימים שלפני הקורונה. תודה לך אדני ראש הממשלה על זה'', הוסיף.

בהמשך התייחס הרב פרץ למהומות האלימות במזרח העיר, ואמר ''לצערי, אנחנו חווים שבועות לא פשוטים של אלימות במזרח העיר. קיימתי מספר שיחות עם מפקד המחוז במשטרה, ביצעתי סיורי שטח בשער שכם ובשמעון הצדיק. ראיתי תושבים נחושים, עומדים על זכותם לחיות במקומות שאין דיון בכלל אם הם שלנו או לא".

"אנו חייבים להילחם באלימות ובהפרות הסדר בנחישות ולא לתת לה להרים את הראש ולצד זה להמשיך במאמצים לפעולות כלכליות משמעותיות במזרח ירושלים. אחדות ירושלים היא לא רק מילים, היא גם מעשים- שום טרור לא יעצור אותנו מהגשמת החלום הציוני לא בירושלים ולא באף מקום בארץ", קבע

הרב פרץ הזכיר גם את הפעולה למניעת הרס עתיקות ביהודה ושומרון- ''יום שחרור ירושלים הוא היום בו חזרנו ליהודה ושומרון, חבל עזה והגולן. מקומות שהם שלנו בזכות ולא בחסד. שלנו מכח צו התנ"ך, ומכח מוסרי שלא מוטל בספק. לצערי, הרשות הפלשתינית מבקשת למחוק את ההיסטוריה שלנו ביהודה ושומרון ומבצעת הרס שיטתי של אתרי מורשת. גם פה השקענו במידי מיליוני שקלים, שילשנו את כמות הפקחים ובימים אלו, לאחר מיון וקליטה יתחילו את עבודתם פקחים חדשים שימנעו את שוד העתיקות ביהודה ושומרון. זו חובתנו לדורות הבאים. ירושלים, עיני כולנו אליה.''

לקראת יום ירושלים אמר הרב פרץ, ''מחר יצעדו אלפים בריקוד הדגלים המסורתי. לא מדובר בצעדה של התגרות. חזרנו לבורות המים, לשוק ולכיכר, לאמירה הזו יש ביטוי מעשי, ברגליים. אני פונה מפה ומבקש מכל מי שמגיע שלא להיגרר לפרובוקציות, לא להתגרות בתושביה הערבים של מזרח העיר אבל בהחלט לצעוד בגאון ובשמחה רבה שזכינו לחזור לכור מחצבנו, ללב הפועם שלנו, ירושלים וליבה אומה''.