אוטובוס
אוטובוסצילום: ISTOCK

"זה היום השלישי שילדי מועצה אזורית בקעת הירדן נופלים בן כסאות סכסוך נהגי החברה הכלכלית בקעת הירדן וראש המועצה שלנו", אומרת בשיחה עם ערוץ 7 תושבת בקעת הירדן.

הורי התלמידים בבקעת הירדן מוצאים עצמם באמצע "מלחמה" של חברת האוטובוסים של בקעת הירדן עם המועצה האזורית, ובינתיים, לילדים אין הסעות לבתי הספר.

לדבריה, "הורים, שרק התחילו לחזור לעבוד השנה, צריכים להתחיל את הבוקר עם איחורים לעבודה או ביטול עבודה או דאגות רבות לשלומם של הילדים שאולי נשארו בבית או היו צריכים להצטרף לנסיעה עם אמא של..."

"אין לי שום רצון לתפוס צד בסכסוך הזה", אמרה האם. "אין לי שום רצון לשפוט מי אשם. בטוחה שיש הצדקה לכאן ולכאן. יש בי רק הרגשת אחריות מאוד גדולה על הילדים שלנו שכבר ממש מתוסכלים ועצובים מעוד יום חופש, שכבר לא יכולים להעביר עוד יום בבית בלי חברים ובלי שיגרה".

"כשהטמפרטורה בחוץ עולה לכיוון הקיצוני, והישובים ריקים מהורים ומבוגרים המהלכים ברחובות בשעות הבוקר - זה מסוכן", ציינה. "לא רוצה להיות זאת שתגיד הזהרנו חששנו ידענו שזה מסוכן. הילדים שלנו רק רוצים להרוויח את מה שאפשר מהשנה המטורפת הזו במישור החברתי והלימודי, ואנחנו רוצים לחזור לשגרת עבודה רציפה".

ההורים, שלא היו מוכנים להשלים עם המצב בו אין הסעות לילדיהם, שכרו הסעה באופן פרטי שתסיע את ילדיהם לבתי הספר. "היום הורים רבים התארגנו על הסעות בתשלום מכביד, אבל בלב שלם", אמרה. "כי אנחנו לוקחים אחריות הורית".

"אני קוראת לראש המועצה המוערך שלנו מר דוד אלחייאני ולנהגי החברה הכלכלית היקרים להוכיח שהילדים שלנו חשובים גם לכם", הוסיפה. "לעשות מעשה ולהגיע לפשרה, וגם אם לא אז לפחות להוציא את ילדינו מהמשוואה. להוריד את הנטל הכבד מההורים, ואת הבלבול והסכנה מהילדים".

תגובת יו"ר החברה הכלכלית, דויד אלחייני: "מזה שנתיים שמתנהל מו"מ אינטנסיבי. אנו מצרים על עוגמת הנפש של ההורים והילדים לאחר תקופת קורונה לא פשוטה, אנו מקדישים את מלוא הזמן לשיח עם הנהגים וההסתדרות ומקווים כי ימצא פתרון עוד היום".