דוד ביטן
דוד ביטןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד תקף היום (ראשון) את יו"ר ימינה נפתלי בנט וכינה אותו "מגה עריק" בשל כוונתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל.

בראיון לרפי רשף בחדשות 12 העריך ביטן כי תוקם ממשלה בראשות בנט ולפיד, "כמו שזה נראה עכשיו הם יקימו ממשלה, מה שמעכב את זה עכשיו זה הדרישות המוגזמות של בנט וסער והם בלחץ מהאפשרות שניקח להם עוד אחד".

על הלחצים המופעלים על חברי ימינה אמר ביטן, "מי שנמצא בפוליטיקה ולא מסוגל לעמוד בלחצים שלא יהיה בפוליטיקה. זה חלק מהעניין. הם אמרו מה שאמרו לפני הבחירות, אנחנו יודעים גם מה העמדות המדיניות והאחרות שלהם, והם זרקו את הכל לפח בשביל לקבל תפקידי שרים וראש ממשלה.

זה המצב כרגע וזכותנו ללחוץ עליהם, כמו שהם לקחו את העריק המרכזי את בנט שהעביר 250 אלף קולות מצד לצד ונתנו לו ראשות ממשלה ותיקים בכירים. זה מגה עריק".

ביטן הסביר מדוע אם בנט וימינה היו מכריזים כי הם תומכים בנתניהו והיה מתגבש גוש של 59 חברי כנסת התומכים בנתניהו הייתה מוקמת ממשלת ימין, "ברגע האחרון אתה יכול את האדם הנוסף שאתה צריך, כשאתה מגיע לתכלס זה נמצא. הבעיה שלא הגענו לזה אף פעם כי בנט נתן הרגשה שהוא לא איתנו, עזוב את הדיבורים שהוא איתנו, הוא קיים משא ומתן במקביל. אם הוא היה איתנו היינו יכולים".

לדבריו גם אם הליכוד היה מעמיד חבר כנסת אחר מטעמו לראשות הממשלה, המפלגות האחרות היו מוצאות סיבה מדוע לא לשבת תחתיו. "אנחנו מפלגה דמוקרטית. מי שנבחר בפריימריס, אנשים שבחרו אותו ידעו שיש סיכוי שאנשים לא ישתפו איתו פעולה וזה מה שקרה. אנחנו לא נעשה צעד שאדם נבחר ל-4 שנים מיוזמתנו, זה צריך לבוא ממנו".

ביטן נשאל האם מופעלים עליו לחצים והאם יש דיבורים בחדרי חדרים על אפשרות להחלפת נתניהו ואמר, "לא, מכיוון שאנחנו לא מפלגה שאנחנו בוגדים במנהיג שלנו''.

ביטן אמר כי אחת הטעויות שנתניהו עשה הוא שלא נתן לאיילת שקד לרוץ בליכוד כפי שהוא ייעץ לו, "אם הוא היה מקבל את העמדה שלי הוא עד היום ראש ממשלה כי היינו מקבלים עוד שני מנדטים כתוצאה מהעניין הזה כי היא הייתה מאוד פופולארית ובנט לא היה מקים את הימין החדש, הוא היה נשאר בבית היהודי''.

טעות נוספת של נתניהו לדעת ביטן היא התמיכה בסמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית, "החיזוק של סמוטריץ' זה טעות. חברי מרכז שהם והמשפחות שלהם הצביעו לסמוטריץ' כי ביבי אמר שחייבים לעשות את זה. בראשון לציון הם קיבלו 3000 קולות''.