בואו להיות שותפים בגאולת ירושלים

הדר משען, תושבת הרובע המוסלמי, מספרת בראיון לערוץ 7 על הוויי החיים באזור המיוחד, בין השאר על רקע הימים המתוחים העוברים על מזרח העיר וכחלק מהקמפיין המיוחד של עמותת 'עטרת כהנים' הקוראת לציבור הרחב לתרום ולהשתתף בבניינה וגאולתה של ירושלים.

על ההחלטה להתגורר ברובע המוסלמי היא מספרת כי למעשה הגיעה למקום ככלה טריה שנישאה למי שגדל כילד ברובע המוסלמי. "הגעתי והתאהבתי. לא חלמתי שבעלי יהיה מהעיר העתיקה, אבל זה קרה ונדבקנו בקסם הזה".

על הקהילה המיוחדת שבמקום היא מספרת כי מדובר בקבוצות של משפחות המתגוררות במתחמים שונים הסגורים בתוך עצמם. המפגשים מתקיימים מעת לעת בגני הילדים וכשילדים מבקשים לבקר את חבריהם או להגיע לפעילות חברתיות כאלה ואחרות יש צורך להזמין ליווי ביטחוני.

בואו להיות שותפים בגאולת ירושלים

המהומות האחרונות השפיעו לא מעט על המשפחות. "בכל שעות הערב אנחנו לא יוצאים מהבית", היא מספרת. "יש בומים, יש באלאגן, אנחנו סוגרים חלונות והולכים לישון. זה לא קל ולא פשוט. פשוט לא יוצאים אבל מה שמחזק אותנו היא התחושה שאנחנו שליחים של עם ישראל".

"זה אתגר לגור כאן, אבל אנחנו שמחים, טוב לנו. זה לא שהדר ועקיבא משען נמצאים כאן לבד ומתמודדים על כל זה. אנחנו מרגישים שכל עם ישראל עומד מאחורינו ומחזק אותנו. זה מה שנותנן לנו את הכוח. אנחנו שליחים של העם בשיבת ציון".

לדבריה יום ירושלים הוא יום בו התושבים חשים עצמה של ממש כאשר רבים מגיעים מכל הארץ, מבקרים בשכונות, נושאים דגלים והנוכחות היהודית מתעצמת, מה שלא קורה בכל יום אחר בשנה. "זו תחושה מדהימה. זה מחזק. אנחנו הולכים בגאווה ברחוב. אנחנו רוצים שזה יהיה כך כל הזמן".

גם ההתגייסות של ההמונים לתרומה למען חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית בעיר העתיקה מחזקת את רוחם של התושבים. "זה מרגש ממש", היא אומרת. "אפשר לחשוב שבית קטן שקונים לא משמעותי ולא מרגש, אבל כל פיסת בית קטנטונת נותנת תחושה של אושר גדול, ברמה שאפשר לצאת לרחוב ולרקוד. היינו שמחים שכל עם ישראל ירגיש את זה, ואפשר לבוא ולהיות שותפים של כולנו ובנוסף, אפשר לבוא לפה. יש אנשים שלא היו כאן ולא יודעים מה זה שער הפרחים ואיפה הוא נמצא. יש כאן עולם שלם שחייבים לבוא ולהכיר".

בואו להיות שותפים בגאולת ירושלים