שחקני חיפה חוגגים תיקו. יחגגו גם אליפות?
שחקני חיפה חוגגים תיקו. יחגגו גם אליפות?צילום: ניב כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

סטטוס-קוו בטבלת ליגת העל בכדורגל. רק פעם אחת ב-31 משחקי הליגה ביניהן, הפסידה מכבי תל אביב למכבי חיפה. כך קרה גם הערב (ראשון) כשחיפה שוב לא הצליחה לנצח את המכבים מת"א. למרות זאת, אלא אם יקרה דבר בלתי צפוי, האליפות השנה תצפין לחיפה לאחר עשור.

מה לא היה לנו במשחק העונה בין השתיים הערב?

המאחרים התל אביבים פתחו את המשחק בסערה כשכבר בדקה ה-6 כבש איתן טיבי לזכותה ולאחר הפסקה בת 10 דקות בשל הדלקת אבוקות ורימוני עשן רבים, כבשה מכבי שוב מרגלי פשיץ'.

נראה היה שהתל אביבים בדרך לניצחון גדול וחיפה שוב תמעד מולה כמו בכל המשחקים האחרונים ביניהן, אך אז הגיע עומר אצילי.

אצילי שעזב את מכבי ת"א במהלך העונה שעברה וחזר לישראל מגלות מקצועית בקפריסין לפני חצי שנה בלבד, בישל צמד שערים בתוך 3 דקות, בבעיטה חופשית ולאחר מאבק על כדור אבוד והחזיר את חיפה למשחק ובגדול.

חיפה החלה לשחק את הכדורגל הטוב שאיפיין אותה לאורך כל העונה והגיעה ללא מעט מצבי הבקעה, אך אלה נעצרו אצל שוער תל אביב, דניאל טננבאום ובסיום נפרדות השתיים שוב בתיקו, הפעם תיקו שכולו ניצחון חיפאי כשזו נשארת במרחק 4 נקודות מהאלופה בשנתיים האחרונות מכבי ת"א וכשנותרו רק עוד 9 נקודות בקופה.

מכבי ת"א מסיימת משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון ונדמה כי לאחר עשור, תואר האליפות יילך השנה לחיפה. ביום רביעי תיפגשנה השתיים שוב, הפעם בחצי גמר גביע המדינה בכדורגל - חיפה תאבק על דאבל, מכבי תנסה לפחות לנצח שם.