אליעזר (צ'ייני) מרום
אליעזר (צ'ייני) מרוםצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורך הדין דוד שמרון, ומפקד חיל לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום, לא יועמדו לדין במסגרת פרשת הצוללות (פרשה 3000).

את ההודעה מסרה הבוקר (שני) הפרקליטות לעורכי דינם בעקבות השימוע שנערך להם בפרקליטות המדינה.

כזכור בחודש דצמבר 2019 החליטה הפרקליטות להעמיד את מרום לדין בכפוף לשימוע בגין לקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, ואת שמרון בגין הלבנת הון.

בכתב החשדות נטען כי אבריאל בר יוסף גייס את מרום לצורך סיוע בהפיכתו של גנור לסוכן חברת טיסנקרופ, ובהמשך פעל מרום על מנת לסייע לגנור מתוקף תפקידו כמפקד חיל הים.

בהמשך, לאחר שמרום השתחרר, נטען כי הוא דרש וקיבל מגנור מאות אלפי שקלים תמורת שירותיו, אשר הוסוו כדמי ייעוץ. אולם, כאמור, לאחר השימוע הוחלט לסגור את התיק נגד מרום.

עו"ד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה, נחשד על פי כתב החשדות המקורי בביצוע עבירות של הלבנת הון, אך גם התיק נגדו נסגר והוא לא יועמד לדין.

במקביל הוגש היום כתב אישום נגד מיקי גנור, דוד שרן, אבריאל בר יוסף, אליעזר זנדברג, שי ברוש, רמי טייב ויצחק ליבר.

גנור נאשם בשורת עבירות של הצעות שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות וכן בעבירה על חוק המפלגות; בר יוסף מואשם בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים; שי ברוש בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא והלבנת הון וסיוע לעבירות מס; דוד שרן בלקיחת שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון ועבירות על חוק המפלגות; אליעזר זנדברג בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס; רמי טייב בתיווך לשוחד הלבנת הון וסיוע לעבירות מס; ואילו יצחק ליבר נאשם בתיווך לשוחד, הלבנת הון וסיוע לעבירות מס. כן נאשמות ארבע חברות בבעלות גנור בעבירות מס.

עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר, המייצגים את דוד שמרון מסרו: "אנחנו שמחים ומברכים על החלטת הפרקליטות לקבל את טענותינו, ולסגור גם את הספיח האחרון בחשדות נגד עו״ד שמרון. היום כולם יודעים את מה שידענו כל השנים - עו"ד שמרון לא ביצע עבירה כלשהי והוא נקי מכל רבב. סופסוף, אחרי שנים של הכפשות והתעמרויות, יכול עו״ד שמרון להתמקד במשפחתו ובעשייתו המקצועית והציבורית העניפה וארוכת השנים".

פרקליטי מיקי גנור, עוה"ד בעז בן צור, אורי קורב ומאיר ארנפלד "הודעת הפרקליטות משמעותה קריסת החלק המהותי של פרשת הצוללות. אי הגשת כתבי האישום כנגד שימרון וצ'ייני שומטת את הבסיס גם ביחס לחשדות שניסו לייחס לגנור והוכח כי אין בהם אמת.

עמדת הפרקליטות גם מעלה שאלות קשות ביותר על נסיבות גיוסו הפסולות של גנור כעד מדינה והלחצים הקשים שהופעלו כנגדו בחתימה על ההסכם ולאחר החתימה. הוכח שדברי גנור היו דברי אמת כפי שהתברר בשימוע והגשת כתב האישום נגדו תתברר כתקלה חמורה".