אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבתי החולים ובקופות החולים ברחבי הארץ נערכת היום (שני) שבית אזהרה כחלק ממאבק הרופאים להמשך המימון של 600 תקנים שניתנו למרכזים הרפואיים בימי מגפת הקורונה.

במסגרת השביתה, רוב המחלקות בבתי החולים יפעלו במתכונת חירום - וגם בקופות החולים יינתן שירות בהיקף מצומצם.

חדרי המיון יעבדו במתכונת שבת עם כוח אדם קטן יותר, ניתוחים יבוצעו רק לאחר אישור מוועדת החריגים של ועד בית החולים, והמערך האמבולטורי במרכזים הרפואיים ובמרפאות החוץ צפוי לשבות. גם אשפוז היום הפסיכיאטרי יושבת, וטיפולי IVF גם הם יופנו לוועדת חריגים.

בקופות החולים הסניפים יושבתו - אך מכוני הגסטרו, טיפולי יום, סקירת מערכות לנשים הרות, טיפולים לחולים אונקולוגים וטיפולי IVF יפעלו כרגיל. מידת ההיענות להנחיות ההסתדרות הרפואית עשויה להשתנות בין בתי החולים וקופות החולים, ובחלקם היא צפויה לגרום לשיבושים משמעותיים.

פרופ' ציון חגי, יו״ר ההסתדרות הרפואית אמר במהלך ההפגנה לנוכחים: "אנחנו פה אומרים די להשתוללות של פקידי האוצר נגד מערכת הבריאות ותושבי ישראל. אנו כאן כדי למחות על ההתנהגות הכוחנית של האוצר והכוונה לפטר 600 רופאים שעבדו במחלקת הקורונה. האוצר משתמש וזורק, לא ניתן לזה לקרות".

ממשרד האוצר נמסר אתמול בתגובה: "על מנת לסייע להתמודדות הממשלתית עם התפרצות הקורונה החליטו הממשלה והכנסת על הגדלה ייעודית של ההוצאה הממשלתית לצורך ההתמודדות עם הקורונה ("קופסאות הקורונה"). במסגרת הקופסאות הייעודיות סיכמו שרי הבריאות והאוצר בחודש יולי 2020 על תוספת תקנים לאיוש מחלקות ייעודיות לקורונה בבתי החולים. בזכות עבודתם של הצוותים הרפואיים והטיפול המיטבי שסיפקו, מחלקות הקורונה נסגרו, וכיום רק 10% מהן נשארו פעילות, וממילא הצורך שלשמו ניתנו תקנים אלו והמסלול החוקי בו הם תוקצבו איננו רלוונטי עוד. כמקובל, עם כינונה של ממשלה חדשה ובמסגרת דיוני התקציב יתקיים גם דיון בנוגע לתגבור קבוע של מערכת הבריאות".