חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: ISTOCK

בעוד אירופה נפתחת לאט מחדש לתיירים, מדינות רבות ביבשת מנסות למצוא דרכים יצירתיות לשכנע תיירים לבקר בהן ולאושש את ענף התיירות.

ממשלת רומניה מצאה דרך לא שגרתית, וגייסה את אחד מאתרי התיירות המרכזיים במדינה, הטירה של דרקולה בטרנסילבניה, על מנת לעודד תיירים, בעיקר מקומיים, לבקר בה ולזכות בחיסון נגד קורונה ללא תשלום.

מרכז חיסונים נגד קורונה הוקם בימים האחרונים בטירה שעל פי ההשערות התגורר בה הערפד המפורסם בעולם, כאשר חובשים שעונדים מדבקות ועליהן ציור של ניבים ארוכים ומפחידים מסתובבים בין המבקרים ומציעים להם חיסון של חברת פייזר ללא תשלום.

היוזמה של ממשלת רומניה מגיעה לאחר שהמדינה רשמה מעל למיליון בני אדם שנדבקו בקורונה מאז תחילת המגיפה יחד עם כמעט 30 אלף מתים מהמחלה.

מי שיבקר בטירה בשבועות הקרובים יזכה, מלבד החיסון לקורונה, לקבל כניסה חינם לתערוכה המציגה 52 מכשירי עינויים מימי הביניים.

בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמר מנהל השיווק של טירת דרקולה בטרנסילבניה, אלכסנדרו פריסקו, כי "הרעיון היה להראות כיצד אנשים קיבלו זריקות לפני 500-600 שנה באירופה".

המאמץ של ממשלת רומניה מגיע לחסן את האוכלוסיה המקומית ותיירים מגיע גם לאחר סקרים שהראו כי כמעט מחצית מתושבי רומניה מתנגדים לקבלת חיסון, אחד הנתונים הגבוהים ביבשת אירופה.