אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקןState Department Photo by Ron Przysucha

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן גינה את ירי הטילים לעבר ישראל וקרא לרגיעה בירושלים.

בלינקן אמר במהלך פגישה עם שר החוץ הירדני כי ירי הרקטות מעזה חייב להיפסק "באופן מיידי", וקרא לכל הצדדים לנקוט בצעדים להפחתת המתיחות.

"אנחנו עוקבים בדאגה אחרי המצב בישראל, ביהודה ושומרון ובעזה ואנחנו מודאגים מאוד ממתקפת הרקטות שאנחנו רואים לעבר ישראל. זה חייב להיפסק מייד", אמר בלינקן לפני פגישתו עם שר החוץ של ירדן איימן ספאדי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בלינקן הביע גם חשש כבד ממה שהגדיר "אלימות ופעולות פרובוקטיביות בהר הבית ובסביבתו".

מנגד, שר החוץ הירדני, דחק בארצות הברית למלא תפקיד משמעותי ב"הפחתת האלימות בשני הצדדים".

גם דובר האיחוד האירופי פרסם הודעה בה נאמר, "הזינוק המשמעותי באלימות בגדה המערבית הכבושה, כולל במזרח ירושלים וגם בעזה וסביבתה, צריך להיפסק באופן מיידי".

"הירי של רקטות מעזה לעבר אוכלוסיות אזרחיות בישראל אינו מקובל לחלוטין. על כל המנהיגים מוטלת האחריות לפעול נגד הקיצוניים שגורמים להסלמה. יש לכבד באופן מלא את הסטטוס קוו באתרים הקדושים לדתות השונות. אנו חוזרים על קריאתנו לכל הצדדים לעסוק במאמצי רגיעה", לשון הודעת האיחוד.

הבוקר שוגרו עשרות רבות של רקטות לכיוון אשקלון וסביבתה בתוך חצי שעה. בניין ובית פרטי באשקלון ניזוקו מפגיעות ישירות של רקטות. מהירי נפגעו ארבעה בני משפחה אחת - האב, בן 40, נפצע בראשו ומצבו בינוני עד קשה, האם (39) במצב בינוני ושני הילדים במצב קל. עוד שני נפגעים, בת 82 ובן 63, במצב קל. ברצועת עזה, כתוצאה מתקיפות צה"ל, מניין ההרוגים עלה ל-24.

בצה"ל אמרו כי הלילה הותקפו 130 יעדים ברצועה: "פגענו ב-15 פעילי טרור, במנהרות התקפיות משמעותיות סמוכות הגדר, בביתו של מג"ד בחמאס בבניין בן 8 קומות ובחמ"ל מודיעין מרכזי של חמאס בדרום הרצועה. תקפנו בנוסף את כל אתרי הייצור העצמי ומחסני אמל"ח וכן מוצבי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לצד בסיסי אימונים. בשעות הקרובות נעלה במדרגת התקיפות. לא נעצור עד שנשיג פגיעה רחבה בחמאס. זה עניין של ימים ולא של שעות".