הרב ד"ר חיים שיין
הרב ד"ר חיים שייןצילום: עופר עמרם

נפתלי בנט ואיילת שקד יזמו וביצעו את תרגיל ההונאה הפוליטי הבעיתי ביותר מאז קום המדינה. תרגיל שילמד בבתי הספר לממשל במסגרת הקורס "עלייתה ונפילתה של הדמוקרטיה הישראלית". נפילה שמובילה לסכנה קיומית ממש.

שונאי ישראל מבית ומחוץ, כבר מפנימים לפני רוב הישראלים את חולשת ממשלת בנט־פיד, אם תקום, וכבר פועלים בשטח.

כל בר דעת מבין שממשלה שהנושא היחיד שמחבר בין מרכיביה הוא שנאה מזוקקת, תהיה חסרת יכולת לבצע מהלכים משמעותיים שיידרשו כדי להגן על המדינה, ולשמור על ההתיישבות.

שיטת בנט שקד פעלה כך: אספו קבוצה קטנה של עסקנים ועסקניות שחוט השדרה הערכי והאידיאולוגי שלהם גמיש (להוציא אולי אחד שצורף כנראה בטעות והתברר שיש לו אומץ לב). מאחר שבימינה אין בחירות פנימיות, הרי שצירופם לרשימה משעבד אותם לגחמות היו"ר.

בשלב ב' יצאו ראשי ימינה לציבור ומכרו סיסמאות סרק, כאילו נתניהו והליכוד לא מספיק ימניים, ואילו הם הימין האמיתי ולעולם לא יישבו בממשלת שמאל. בעזות מצח שקרית הופיעו על כל מסך, נאמו במילים גבוהות. אזרחים דתיים תמימים קנו את הסחורה השקרית, הצביעו ימינה וקיבלו שמאלה־שמאלה.
מצביעי ימינה שפגשתי בימים האחרונים, הביעו זעזוע וביטאו את התחושה שהונו אותם בענק.

בשלב ג' הצטרפו אל החגיגה התקשורתית המבוימת עיתונאי עלוני השבת, והסבירו שכבר 70 שנה ויותר הם מחכים למלך הגואל בדמותו של בנט, כוכב שביט ימני נולד. גם משהתברר הכזב, הם מתקשים להודות בטעות וממשיכים לנוע אחרי החלילן.

רוב עצום מבין אזרחי ישראל החכמים לא קנו את הבטחות התשואה המפליגות. ימינה קיבלה בסך הכל שבעה מנדטים, אף שתקשורת השמאל והפוליתונאים ליטפו אותה כאילו מדובר בחתול סיאמי מלכותי. "ידיעות אחרונות", שבעבר השתמש בבנט ושקד בניסיון לסגור את "ישראל היום", שיווק אותם ואת לפיד אחיהם המאומץ, כאילו מדובר במאורות גדולים. הגדיל לעשות עיתון "הארץ", שהבהיר שבנט הוא בסך הכל משרת מזדמן כדי להחזיר את השמאל לשלטון.

אכן נפתלי בנט קבע שיאים חדשים באופורטוניזם פוליטי, אין ספק שהוא ישבור גם את השיא של אהוד ברק כראש הממשלה קצר המועד ביותר בתולדות המדינה. רק חבל שאת מחיר ההונאה ישלמו אזרחי המדינה, הימין, והציונות הדתית.