ערבים מתפרעים בלוד
ערבים מתפרעים בלודצילום: ללא

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מייצג את היהודי תושב לוד שירה וחיסל את המתפרע הערבי שאיים על חייו. בראיון לערוץ 7 הוא מספר על התחושות בעקבות האירועים הקשים.

"ראשית, אנחנו עוד לא יודעים מה סיבת המוות ומי בדיוק אחראי למוות כי היו מספר יורים", מדגיש קידר בפתח דבריו. "הוא מספר על אירוע חמור שבו הותקפו תושבים בצורה קשה מאוד ומסכנת חיים והמשטרה לא הגיעה במשך כחצי שעה".

"התושבים ירו באוויר וכשזה הגיע לכדי בקבוקי תבערה ורוגטקות נאלצו לבצע ירי אחר. ברור שהירי ניטרל את הסיכון והציל חיי אדם. חבל שהמשטרה עסוקה כעת בחקירת האירוע ולא במעצר הפורעים הערבים", אומר עו"ד קידר.

האם אכן ניתן היה להתנהל אחרת או שמעצרו של היורה הוא הכרח בסדר פעולותיה של המשטרה? קידר משיב בשאלה, האם אקטים טבעיים של חקירת האירוע צריכים להיות מוגדרים כחקירת חשד לרצח. "כאשר המשטרה מגיעה בשש בבוקר וטוענת שהוא חשוד ברצח זה מלמד על מגמת החקירה. העובדה שמאז הבוקר מעוכבים רק יהודים ואף מתפרע ערבי לא נעצר מלמדת על הלך הרוח".

"המשטרה לא מגנה על חיי אדם, המשטרה מעמידה בסיכון משפטי אנשים שחירפו נפשם כדי להגן על חיי אזרחים", אומר קידר ומתאר את תחושות היורה: "הוא בסערת רגשות מטבע הדברים. הוא יודע שמה שהוא עשה מתבקש. אני מקווה שהוא יעמוד איתן בחקירה כי כולם מאחוריו".

"אנחנו מקווים שהוא ישוחרר והחקירה תעבור למקום הטבעי שלה, לחקירת ההפקרות בארץ כולה ובלוד בפרט. אתמול תקפו ישיבות, בתי כנסת ותחנת משטרה ואת זה צריך לחקור. המשטרה צריכה לשנות את הנרטיב ולא להגן על הפורעים הערבים. נפגעי העברה הם תושבי לוד ועליהם צריך להגן ולא לתקוף".