הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: ערוץ 7

בעקבות ההתרחשויות האלימות האחרונות בערי ישראל, ובהן פגיעה בערים רמלה לוד וערים נוספות בחפים מפשע, בבתי כנסת, ובמוסדות דת, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו קורא למנהיגי וראשי הציבור הערבי, לקרוא לציבור להפסיק מיידית את גל האלימות.

"נפגשתי מספר פעמים עם ראשי הדתות בישראל ושוחחתי על תפקיד המנהיגים הרוחניים למתן את האווירה בציבור, כעת זו הזדמנות שישמע קולם".

"כולנו מאמינים בבורא עולם שרצונו שהשלום ישרור בעולמו. האלימות שנעשית כביכול בשם אלקים היא חילול הקודש. מעשים אלו הם עוול כלפי הברואים בדמותו, וביזוי האמונה".

"הדבר היחיד הוא הידברות מתוך כבוד. על כתפי מנהיגים רוחניים ומנהיגי ציבור מוטלת האחריות לתרום לשלום ולהפסקת האלימות ולקרוא לשיח של הידברות והפסקת האש".

שני בני אדם נהרגו היום (שלישי) מפגיעות רקטה במטח כבד ששוגר לעבר אשקלון. מאות רקטות נורו לאורך היום מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה.

צה"ל מסר שבתקיפות בעזה סוכל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של הג'יהאד האסלאמי. ארגון חמאס טען כי מטח הרקטות האחרון ששיגר היה הגדול בתולדותיו - 137 רקטות תוך 5 דקות.

מטחי הירי שלא חדלו גם בלילה, פגעו בבוקר בשני מבנים נוספים באשקלון. בירי נפצעו שישה בני אדם, ביניהם ארבעה בני משפחה אחת. האב נפצע קשה בראשו והאם נפצעה בינוני.