וייסמן. מספר את האמת
וייסמן. מספר את האמתצילום: רויטרס

מלחמה על התודעה. פחות מ-24 שעות לאחר תחילת הירי על יישובי הדרום ולא רק, שחקני הכדורגל הישראליים המשחקים בחו"ל מתגייסים לעזרת ישראל.

אחרי שמואנס דאבור, בירם כיאל, חאתם אלחמיד ועטאא ג'אבר הביעו תמיכה כזו או אחרת בפורעים הערבים, השחקנים הישראלים המשחקים בחו"ל מספרים לעולם מה שקורה בישראל באמת, זאת כחלק ממאמצי ההסברה הישראליים.

כזכור, לא רק שחקני כדורגל ישראלים-ערבים הביעו תמיכה בפורעים הערבים, כי אם גם לא מעט שחקנים בכירים מקבוצות הפאר באנגליה ואיטליה, כשאלה כלל לא מודעים למה שמתחולל בישראל באמת. כעת יש מי שעונים להם.

ראשון המסבירים הוא שון וייסמן, חלוצה הישראלי של ויאדוליד הספרדית המשחקת ב'לה-ליגה'. ויסמן, שחוגג את שעריו בליגת העל הספרדית, ליגת הכדורגל הטובה בעולם, עם קריאת שמע ישראל, פרסם בדף הטוויטר שלו סרטון שחושף את המצב הקשה בו נמצאת המדינה, תחת הכיתוב: "זאת האמת".

בסרטון ששיתף נכתב כי "מאז 18:00 בערב שעון ישראל, אין ספור רקטות נורו מעזה לכיוון ישראל. מעל 150 טילים נורו והרבה חיים ניצלו בזכות כיפת ברזל. אלפי משפחות ישהו בלילה במקלטים, ישראל תחת מתקפה".

כמוהו, גם קשרה הישראלי של שחטאר דונייצק האוקראינית, מנור סולומון, שיתף סרטון הסברה וכתב "המציאות היא שונה ממה שהתקשורת בעולם מראה, תראו זאת כדי להבין. אני תומך בזכות של ישראל להגן על עצמה".

ערן זהבי, שהיה בכותרות בימים האחרונים לאחר שוד אלים שעברה משפחתו, הביע גם הוא תמיכה בישראל כשכתב: "ליבי עם תושבי הדרום וחיילי צה"ל. תהיו חזקים, כולנו מאחוריכם".

גם דני אבדיה, שחקנה של וושינגטון וויזארדס מליגת ה-NBA, שיתף את מה שקורה במדינה ממקום מושבו שבארצות הברית, כשכתב: "כבר מעל 400 טילים נורו מעזה לתוך ישראל" וכמוהו כתב גם חברו ששיחק איתו במכבי ת"א עד לא מזמן ומי שהיה לישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עומרי כספי.

משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים כתב: "הזוי לחלוטין שיורים עלינו טילים ודעת הקהל העולמית נגדנו. זהו כישלון מחריד של מערך ההסברה הלא קיים שלנו. צה"ל עושה את העבודה אבל אף אחד לא מסביר לעולם. עם כל הכבוד, ואין כבוד, אסור לתת לחמאס להכתיב לנו את סדר היום".

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל אמר בראיון לתכנית הרדיו '5 באוויר' כי "הייתי רוצה שהם יידעו לא להרים את הראש יותר, אחת ולתמיד. לא צריך להיכנס מהיבשה, אפשר לעשות דברים אחרים. אנחנו לא יכולים להיות כאן תחת האיומים האלה כל הזמן ושהם יכתיבו את סדר החיים בעוטף עזה, מרכז הארץ ובכל מקום".

איתי שכטר, חלוצה של מכבי ת"א הביע תמיכה בחיילי צה"ל וכוחות הביטחון כשכתב: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, עם ישראל חי נושם ובועט. הימים ימים קשים על עם ישראל זה לא סוד, לפני שאני שחקן כדורגל אני ישראלי יהודי שמאמין כי זכותנו להגן על מולדתנו, אני מחזק אתכם אנשים יקרים בדרום הארץ שעומדים איתן נחושים כנגד התקפות החמאס, אני מחזק את חיילי צבא הגנה לישראל הצבא המוסרי בעולם וכלל כוחות הביטחון על עמידה איתנה כחומה בצורה אל מול רשע החמאס שמנסה לפגוע בנו ברקטות ושאר מרעין בישין".

"לא יפילו את רוחנו וככל שינסו לעקר את רוחנו כך נגדל ונתחזק, מאחל בריאות איתנה לפצועים ומאחל הרבה כוח עוצמה וביטחון לכלל עם ישראל בדרום, אזרחים, חיילים ושוטרים באשר הם, אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת".