אצטדיון סמי עופר בחיפה
אצטדיון סמי עופר בחיפהצילום: החברה הכלכלית חיפה

אחרי שנדחו, הודיעה ההתאחדות לכדורגל על מועד חדש לשני משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורגל.

המשחקים שהיו אמורים להתחיל הערב (שלישי) עם משחק הדרבי העירוני בין הפועל ת"א לבית"ר ת"א/בת ים באצטדיון בלומפילד שבתל אביב, נדחו לאחר שבפיקוד העורף אסרו על כניסת קהל אוהדים למשחק בשל מגבלות ההתקהלות לנוכח הירי הבלתי פוסק על מדינת ישראל מכיוון עזה.

בהתאחדות לא רצו לוותר על כניסת הקהל ועל כן הוחלט לחפש מקום אחר אשר יעמוד תחת הקריטריונים של פיקוד העורף, ועם זאת בקבוצות חששו מדחיית המשחקים לאור הלו"ז הצפוף.

לבסוף נמצא הפיתרון, כאשר הפועל ת"א תשחק מול בית"ר ת"א/בת ים מחר באצטדיון בנתניה בשעה 20:30 ואילו המשחק בין שתי הקבוצות הטובות בליגה, מכבי חיפה ומכבי ת"א יתקיים ביום חמישי, באצטדיונה הביתי של חיפה, אצטדיון סמי עופר.

יש לציין כי קיום המשחק באצטדיון סמי עופר התקבל בזעם בקרב אוהדי מכבי ת"א לאור העובדה כי מדובר באצטדיונה הביתי של חיפה, כמו גם בביקורת גדולה מצידם של ראשי מכבי ת"א, אך בהתאחדות לכדורגל רצו לקיים את המשחק בנוכחות קהל אוהדים גדול לנוכח הביקוש והעובדה כי נמכרו כבר כ-26,000 כרטיסים למשחק המכריע בין השתיים.

יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, אמר: "בנסיבות מורכבות, מאתגרות וכמעט בלתי אפשריות נעשתה עבודה מאומצת של גורמים רבים בהתאחדות בהובלת המנכ"ל יוסי שרעבי, בסיוע שר הספורט חילי טרופר ובכירי המשרד, לטובת קיום משחקי חצי גמר גביע המדינה. המשחקים יתקיימו בנוכחות קהל וזאת בשורה משמעותית, ההתאמות יעשו בזמן הקרוב. אנחנו מודעים לתסכול של אוהדים רבים ושמחים עבור מי שיצליחו להיות אתנו בשני ערבים מרגשים. אלו רגעים משמעותיים עבור מדינת ישראל ונעשה מאמץ גדול להבטיח הכרעות על כר הדשא בנוכחות אוהדים ואוהדות רבים ככל האפשר. בשורות טובות ותקווה לימים שקטים".

שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר, שהיה שותף למאמצים הגדולים שנעשו כדי לקיים את המשחקים בנוכחות קהל ובמועד קרוב ככל הניתן, אמר "אנחנו בימים מורכבים מאוד, אבל עם שת״פ מצוין יחד עם ההתאחדות לכדורגל, עם המשרד לביטחון פנים ועם המשטרה, הצלחנו למצוא פתרון מהיר לסוגיה מאוד מורכבת.בימים קשים כאלה, אנחנו שמחים לקבל קצת רגעים של נחת בעזרת הספורט שלנו".