לימור לוריא
לימור לוריאצילום: ללא קרדיט

ועדת המכרזים בראשות נציבות שירות המדינה בחרה הערב (ג') בלימור לוריא לתפקיד סמנכ"ל וראש אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.

לוריא תהיה האישה הראשונה בתפקיד הבכיר. בראש ועדת המכרזים עמדו סגנית הנציב והממונה על מערכת הביטחון חגית רשף ומנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') אמיר אשל.

שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על הבחירה בלימור לוריא, שהיא האדם הנכון במקום הנכון, להוביל יחד עם צוות הפעולה את רפורמת "נפש אחת". אגף השיקום נמצא בעיצומו של תהליך לשיפור מתמיד בשירות וביחס לפצועי צה"ל. בימים שבהם חיילי צה"ל נלחמים על מנת להשיב את השקט בדרום הארץ, יש לנו צו מוסרי לחזק את אגף השיקום האמון על השיקום והטיפול בפצועי צה"ל.

''אני מבקש למסור תודה מיוחדת לאיתמר גרף, שמילא את מקום ראש האגף בתקופה האחרונה, ופעל במסירות אין קץ, תוך הובלה משותפת של רפורמת נפש אחת, ותהליכים נוספים באגף ולאחל ללימור בהצלחה במשימה הערכית החשובה שהיא נוטלת על עצמה, ביחד עם כלל מערכת הביטחון שתתן לה את כל הגיבוי הנדרש'', הוסיף גנץ.

לוריא כיהנה במשך כ-11 שנים כמנהלת אגף א' נכות וכסגנית סמנכ"ל הקצבאות במוסד לביטוח לאומי. בתפקידה הייתה אחראית לטיפול בכ-200 אלף תביעות לנכות, לצד ניהול של מערך שירותים וקצבאות בתקציב כולל של כ-14 מיליארד ₪. בשנה האחרונה מכהנת לוריא כמנהלת מקצועית לענייני הביטוח הלאומי בלשכת שר הרווחה.

לוריא תחליף את איתמר גרף, סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש במשרד הביטחון, שממלא את תפקיד ראש אגף השיקום בארבעת החודשים האחרונים. מועד כניסתה לתפקיד יסוכם בימים הקרובים.