העצורים בלוד
העצורים בלודAvshalom Sassoni/FLASH90

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש הבוקר (רביעי) ערר לבימ"ש המחוזי בלוד, בדרישה להורות על שחרורם של שלושת העצורים שנעצרו לאחר שהגנו בגופם על חיי אזרחים יהודים בלוד.

הערר מופנה כנגד החלטת בימ"ש השלום בראשל"צ אשר האריך אמש (ג') את מעצרם ביומיים.

בערר כתב עו"ד קידר כי "העוררים נעצרו אתמול בהקשר לארוע מליל אמש במהלכו נאלצו לעשות שימוש בנשק לנוכח התפרעות חסרת תקדים ומסכנת חיים של ערבים. יש לציין כי המצב בעיר לוד רק מחריף בין היתר לאור אזלת היד של המשטרה אשר מפקירה את האזרחים ורכושם כפי שהיה גם במקרה זה. בעיר הוכרז מצב חירום", נכתב.

עו"ד קידר תיאר בערר את המצב בעיר שהוביל לאירוע "במהלך הלילה נערכו פרעות בעיר שכללו הצתות של מבני ציבור- משטרה, בתי כנסת וישיבות, בהמשך להפס"ד דומה שמתרחש כבר מספר חודשים. זירת הארוע היא מתחם סגור בו מתגוררים יהודים בלבד.

לאור המצב נערכו האזרחים לשמירה על המקום. בהמשך הלילה הגיע המון ערבי והחל לידות אבנים באופן מסכן חיים ומטווח קצר, העורר 1 ואחרים התקשרו למשטרה וזו לא הגיע במשך למעלה מחצי שעה. הפורעים שחשו באזלת היד הסלימו את התקיפה בדמות ידויי בקבוקי תבערה, רוגטקות וכדומה דבר שהגביר את סכנת החיים. לכל אורך ההתפרעות הנ"ל המשטרה בוששה מלהגיע".

עוד ציין כי העצורים מלח הארץ, וכי עד כה לא נעצר אף פורע ערבי "העוררים שהינם מלח הארץ אשר חרפו נפשם בשמירה על בטחון התושבים דבר שלא נעשה על ידי המשטרה. טעה בית המשפט שהתעלם מאזלת היד של המשטרה ומהעובדה כי עד לרגע זה לא נעצר אף פורע ערבי. משפחותיהם של העוררים אשר מצויים תחת מתקפת טרור זקוקים להם פיזית ונפשית והותרתם מאחורי סורג ובריח היא מעשה נפשע של המשטרה שמעביר מסר מתירני כלפי הפורעים הערבים".

לסיום, דרש עו"ד קידר את שחרורם המידי של העצורים. דיון בערר צפוי בשעות הצהרים המאוחרות בבימ"ש המחוזי בלוד.

מוקדם יותר קרא השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לשחרר את תושבי לוד היהודים שנעצרו ''מעצר היורה בלוד וחבריו, שפעלו ככל הנראה בהגנה עצמית, הוא נורא. גם אם יש דברים שהציבור עדיין לא יודע, אזרחים שומרי חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח בידי הרשויות, לניטרול מיידי של איום וסכנה'', אמר אוחנה.

לדבריו, מעצר ושחרור אינם נתונים לסמכותו כשר לביטחון פנים. ''לו כך היה - היו משוחררים. טוב תעשה מערכת האכיפה אם כך תנהג''.