חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ התחנן הבוקר (רביעי) להפסיק את מתקפות הטרור ומחה על שתיקתם של מנהיגי המגזר הערבי, ביניהם ראשי הרשויות וחברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי.

''אני פוחד, אני חרד, אני לא סתם אומר את זה, אני אומר את הדברים מדם ליבי", אמר פריג' באולפן חדשות 12.

''יש לנו שותפות גורל, אני לא צריך את המטרייה של חמאס, אני לא צריך את העדות של חאלד משעל והשתיקה של אחמד טיבי ואיימן עודה. אני מתעצבן - אסור שזה יהיה, עכשיו זה זמן להגיע את הרוחות, הבית בוער, אני ואת חיים באותו מקום באותה מדינה".

"בלוד נהרגו שני ערבים מטילים אתמול, כשהיה חיזבאללה חצי מההרוגים היו ערבים, הטיל מבדיל ביני לבינך? אני אומר את הדברים האלה ללא עריכה ואגיד אותם גם בערבית. זה אני ואני מצפה מכל חבריי - טיבי ועודה, צאו, תגידו את הדברים בצורה חדה ומוחלטת שאינה משתמעת לשתי פנים''.

פריג' סיפר כי יצר קשר עם מנסור עבאס מנהיג רע''מ וביקש ממנו לומר דברים דומים, ''אני יצרתי קשר עם עבאס ועבאס יצא בבוקר ואמר, ויש ניסיון לחדור לרמת השטח. בתקופת בחירות אני שומע את את הרמקולים קוראים לצאת להצביע, אז יש השפעה, אני רוצה לראות את הרמקולים עכשיו, אני נלחם על החיים שלי, על עתידי ועל עתיד ילדיי ונכדיי, אנחנו שכנים ולא אויבים''.

ח"כ פריג' קרא למגישה עמליה דואק: ''מחר אני אפגוש אותך בדוכן הפלאפל, בסופרמרקט ובבית החולים. אני רוצה לפגוש אותך ולא להתחיל עם צלקת מחדש''.

הרב שי פירון שישב באולפן התרגש מהדברים, דמע וחיבק את פריג'. פירון קרא לציבור הערבי שמסתייג מהטרור לעשות זאת באופן אקטיבי ואף לשפץ את המבנים שהוצתו על ידי הערבים.

''אנחנו עכשיו משלמים את המחיר של חוסר הטיפול שלנו באלימות בחברה הערבית. אמרתי כל הזמן שכל עוד ערבים הורגים ערבים זה לא מעניין אותנו, עכשיו זה זלג החוצה, זו חברה שהזנחנו אותה. יש פה סכסוך לאומי ארוך שנים, בואו לא נשטיח את זה, זה לא על מתנחלים אלא זה בלוד, רמלה ועכו. אתה חייב לצאת לרחוב, להקים את ברית השפויים'', ביקש פירון מפריג'.