נתניהו בעכו
נתניהו בעכוצילום: חיים צח, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (רביעי) לסיור בעיר עכו, שם התרחשו כמה התפרעויות בהשתתפות מאות ערבים שגם בזזו חנויות, פגעו ביהודים ושרפו כלי רכב.

נתניהו התייחס למהומות בערים המעורבות ואמר כי "יש שורה של אירועים שהתנקזו אחד לשני, אנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו כדי להגן על המדינה מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים".

"הערב נכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל הירי נ"ט", אמר ראש הממשלה שהגיע להערכת מצב בתחנת המשטרה בעכו יחד עם ראש העיר, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בעיר אשקלון, ''בעזה - מגדלים נופלים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. אין תאריך סיום ולא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון על זכותנו להגן על אזרחי ישראל. אני משבח את ראש העיר תומר גלאם וכוחות ההצלה שפועלים באופן נחוש להצלת חיים'', אמר גנץ.

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא במתקפה חריפה על ערביי ישראל שלוקחים חלק בהתפרעויות: "מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח.

''ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים", הוסיף הנשיא.