הפעיל החברתי תושב לוד מאיר ליוש, מספר בראיון לערוץ 7 על המציאות הבלתי נסבלת בעירו בשתי היממות האחרונות.

"התחושות הן תחושות קשות של חוסר אמון במערכת, חוסר אמון במשטרה לאחר שהלילה ובלילה הקודם הופקרנו מול פורעי ערבים וכנראה גם הלילה נעמוד מול אותה סיטואציה"

בלילה האחרון תושבים מהשכונות הלכו להגן על בתי הכנסת ולהוציא מהם את ספרי התורה. תושבים שהלכו לשם עם מקלות ביד נעצרו על ידי השוטרים בטענה לקשירת קשר לביצוע פשע. זו הזיה שאין כדוגמתה. אלו אנשים נורמטיביים שבסך הכול רצו להוציא את ספרי התורה מבית הכנסת", אומר ליוש.

את השיחה איתנו מקיים ליוש כשהוא נושא נשק ועל העובדה הזו הוא קובע כי מדובר בסיטואציה קשה ובלתי נורמאטיבית. "במשך שנים אנחנו מתריעים על הבעיות הפליליות בעיר ועל הפשיעה הלאומנית שבעיר. זו הייתה רק שאלה של זמן עד שחבית חומר הנפץ הזו תתפוצץ ועכשיו היא מתפוצצת בקול רעם גדול לילה אחר לילה".

מוסיף ליוש ואומר כי "משטרת ישראל צריכה להיות נוכחת בכל פינה עם הכוחות הכי מתוגברים שלה ולא לומר שהכול בסדר ולפמפם זאת דרך כתבים. הכול פה לא בסדר. אנחנו צריכים נוכחות ופתרון ואם אין פתרון האזרחים רוצים להגן על עצמם ועל התינוקות שלהם".

על היום שאחרי מתקשה ליוש להשיב לשאלה אם ניתן יהיה לחזור לאווירת הדו קיום שהייתה בעיר. "זו שאלה קשה מאוד ואני לא יודע לענות עליה. זו שאלה מאוד מורכבת. יש כאן אנשים שגרים כאן שנים וכעת השכנים שלהם חשפו את פרצופם האמתי. אני לא יודע לאן זה הולך מכאן. נדרש כאן שיקום ארוך טווח גם בביטחון וגם במציאות העירונית. אסור להפקיר את העיר הזו".