ערן זהבי
ערן זהביצילום: Roy Alima/Flash90

בצל הירי הבלתי פוסק על מדינת ישראל והעימותים המתרחשים בערים רבות ברחבי הארץ בין פורעים ערבים ליהודים וכוחות השיטור, צייץ יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ציוץ שגרם לסערה גדולה.

בזמן שמדינה שלמה נמצאת תחת מתקפת טילים מעזה, כתב עודה בין היתר כי הוא וחבריו למפלגה "תומכים בסוגיה ההוגנת עד סוף הכיבוש והקמת מדינת פלסטין עם ירושלים כבירתה".

הדברים עוררו את זעמם של רבים, וביניהם שחקני נבחרת ישראל בכדורגל המשחקים בחו"ל, ערן זהבי ושון וייסמן.

"איך רוצים שלא יהיה בלאגן במדינה הזו אם בראש מתבטאים ככה?", כתב זהבי בתגובה לדבריו של עודה. "אני נגד התבטאויות כאלה משני הכיוונים אבל מי שלא רוצה להיות חלק ממדינת ישראל ולהבין שהיא תישאר מדינת ישראל והבירה שלה תהיה ירושלים – שיהיה מספיק גבר וילך למקום אחר", כתב זהבי.

עוד המשיך הקשר של פ.ס.וו איינדהובן, שרק השבוע חווה על בשרו מקרה טראגי כאשר בביתו התרחש שוד אלים, כי הוא מציע לעודה לעזוב את הארץ. "שיחזיר את תעודת הזהות הכחולה עם כל הזכויות שיש לו וילך להקים את המדינה שהוא רוצה. באמצע מלחמה להתבטא ככה נגד המדינה שאתה חי בה זה משהו שלא מקובל ואי אפשר להבין".

שון וייסמן המשחק בויאדוליד הספרדית כתב לעודה: "חביבי אתה מחבל ותומך טרור, לא יכול להיות שאתה יושב בכנסת שלנו. תשאיר את תעודת הזהות שלך ולך לסוריה!!".