ראש השב"כ לשעבר יורם כהן
ראש השב"כ לשעבר יורם כהןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר יורם כהן שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm והתייחס למתקפת הרקטות של חמאס.

"אנחנו נמצאים במצב מאתגר. חמאס מחליט על דעת עצמו לשבור את הכלים, אין ספק שהוא החליט לעשות זאת על דעת עצמו ללא התגרות ישראלית משמעותית, בוודאי לא של דרג מדיני ישראלי וגם לא דרג צבאי, לא קרה דבר כזה. את המערכה הזאת צריך לסיים כשלציבור בשני הצדדים ברור שחמאס עשה החלטה שגויה, והוא חייב לשלם מחיר כבד מאוד כדי שההרתעה תימשך להרבה זמן", דברי כהן.

על העימותים הרבים בין יהודים לערבים בערים מעורבות שהסלימו אף הם במהלך הימים האחרונים, אמר ראש השב"כ לשעבר: "מדובר במיעוט, אבל העובדה שהם מתוסכלים ושיש להם בעיות אבטלה ופשע ושההנהגה שלהם מאוד חלשה, זאת התנהגות של הסתה תקשורתית, ואנשים יוצאים לרחובות ועושים את מה שהם עושים. זה אחד הדברים המפתיעים לרעה של החברה הערבית, שעשתה כברת דרך. ההתנהלות האלימה, המכוערת והאכזרית שנמצאת על הסקאלה של פוגרום ולינץ' אינה מתקבלת".

"מדובר במהלך אנטי שלטוני, הם מצפצפים על החוק ומבינים שהשלטון חלש. אם המשילות חלשה ואתה ממצמץ, הם מגיבים ותוקפים. המשטרה מתקשה להתמודד עם התופעה, צריך לתגבר באופן דרמטי את מג"ב כך שהוא יהיה כוח התערבות לוחם, כי בצד השני יש אנשים שמחזיקים כלי נשק, נ"ט ורימונים, והם יורים גם על אזרחים. זה מוביל אותנו יותר משבעים שנה אחורה, אנחנו חייבים לתת לזה מענה מהיר, הייתי מטיל עוצר על לוד", סיכם.