כוח מג"ב בלוד
כוח מג"ב בלודצילום: איתן אלחדז/TPS

עשרים בני אדם שנפגעו אמש (רביעי) והלילה במהומות האלימות העיר לוד פונו לבית החולים אסף הרופא בצריפין בדרגות פגיעה שונות.

בין הפצועים אישה ערבייה כבת 33, בהריון מתקדם, שנחבלה בראשה במהלך האירועים ונפצעה באורח קשה. בבית החולים יילדו הרופאים את העובר בהצלחה.

מהומות קשות נרשמו הלילה בשורה של מוקדים ברחבי הארץ. בעכו נפצע יהודי באורח אנוש כאשר במהלך המהומות הותקף במקלות ובאבנים על ידי קבוצת ערבים.

בשוק מחנה יהודה בירושלים נדקר הלילה צעיר ערבי כבן 25 ומצבו מוגדר קשה. הצעיר, עובד במסעדה באחת המסעדות בשוק, נדקר ברחוב הערמונים במחנה יהודה כאשר יצא לזרוק זבל.

אמש, בעקבות המשך האירועים האלימים, ופציעה קשה של ערבי בלינץ' שנערך בו בבת ים, פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה תקיפה בה גינה את המעשים.

"מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל", מסר ראש הממשלה, "אנחנו ראינו פורעים ערבים מציתים בתי כנסת, מציתים מכוניות, מסתערים על שוטרים, פוגעים באזרחים שלווים וחפים מפשע. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו, זו אנרכיה. שום דבר לא מצדיק את זה, ואגיד לכם יותר מזה, שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים".

"אנחנו לא נקבל את זה. זה לא אנחנו האלימות הזאת. אנחנו נחזיר את השלטון ואת המשילות לערי ישראל בכל מקום. בכל הערים, בערים מעורבות, בערים יהודיות, בכל מקום", הוסיף.