המכינה הקדם צבאית בלוד
המכינה הקדם צבאית בלודצילום: איתן אלחדז/TPS

ועד שכונת רמת אשכול בלוד פרסם הבוקר (חמישי) הודעה בה התייחס לאירועי הלילה הקשה האחרון בעיר, "כבר 3 לילות שאנחנו בסכנה הולכת וגוברת ומתריעים שהמצב חמור".

בשכונה הודו למתנדבים הרבים שהגיעו לסייע בשמירה על חיי התושבים, "אחרי 2 לילות בהם היינו מופקרים לגורלנו כאשר פורעים ערבים משתוללים ברחובות ללא מפריע, משפחות של יהודים נצורים בביתם בפחד ללא הגנה, והרחובות בעיר נראים כמו אחרי מלחמה זעקנו את מצוקתינו ברשתות החברתיות ועם ישראל התגייס בהמוניו. עם ישראל הצביע ברגליים על מסר ברור: דם יהודי אינו הפקר".

"מתנדבים מכל הארץ הגיעו לשפץ את ההרס, לסייע באוכל, לחזק את קהילת רמת אשכול וגם להגן בגופם על תושביה היהודים של שכונת רמת אשכול משום שהמשטרה אינה עושה זאת. המתנדבים הצילו את חיינו. ממש", הוסיפו.

עם זאת ציינו בוועד השכונה את הניסיונות לפגוע בשומרים, "הלילה היו 9 אירועי ירי של מחבלים לעבר כוחות מתנדבים של יוצאי סיירות שהגנו עלינו בגופם ולעבר בתים יהודים. למרות סרטונים ודיווחים מדוייקים על מקורות הירי עדיין לא ידוע לנו על אף מחבל שנעצר. פצוע מקרב השומרים שלנו".

"אנחנו קוראים לממשלת ישראל להבין את חומרת המצב ולטפל ביד קשה בפורעים. אנחנו קוראים לערב את הצבא על מנת לעצור את כל המחבלים, ולאסוף את כלל הנשקים מהפורעים. אנחנו דורשים להחזיר את הבטחון לרחובות", חתמו.