התפרעויות ערבים
התפרעויות ערביםצילום: Yossi Aloni/Flash90

ההתפרעויות בציבור הערבי כלפי הציבור היהודי מתפשטות עד לחיפה: לפנות בוקר (חמישי) הוצתו רכבים בפאתי הבניינים ברחוב אהבת ישראל בעיר וגרמו לדליקה בקדמת אחד הבניינים ולפינויים של 60 איש מבין הדיירים לבית החולים בשל שאיפת עשן.

האירוע התרחש קצת לפני השעה 4:00 לפנות בוקר. מצלמות האבטחה תיעדו ערבים רעולי פנים מתקרבים לחניון, שופכים חומר בערה ומציתים את הרכבים.

על שאירע אמש מספר אחד מתושבי הבניין לערוץ 7. "ב-4 בבוקר אני מתעורר לשמע הטלפון המצלצל. מעברו השני של הקו אני שומע את חבר שלי, משה טסלר, שהוא גם כונן מד"א, שאומר לי 'תקום הרגע מהמיטה, תפוס את כל הילדים ותברח מהבית".

"אני שואל אותו מה קרה, הוא אומר לי 'הבניין שלך עולה באש, אל תשאל שאלות. תברח הרגע'".

"בשלב הזה אני כבר מרגיש ריח חריף של צמיגים נשרפים. ואז הגיעו הפיצוצים המחרידים כתוצאה מהתפוצצות מכלי הדלק, והעובדה שצינור גז שהיה במקום התפוצץ. קדמת הבניין החלה לעלות באש. תפסתי את הילדים ורצתי למטה, שם אני כבר מוצא עשרות מהשכנים שנסו על נפשם החוצה לאחר שקיבלו טלפונים דומים".

"בהמשך החלה האש להתפשט ותושבים רבים שלא הספיקו לרדת למטה נלכדו בבית. הם קיבלו הוראה מכוחות כיבוי האש לסגור היטב את הדלת ולאטום את הבית.

"שעה קלה לאחר שכוחות הכיבוי הגיעו הם הצליחו להשתלט על השריפה. למרות זאת, 60 איש מדיירי הבניין, מרביתם ילדים, נאלצו להתפנות לבית החולים כתוצאה משאיפת עשן".