מאתמול ועד היום (חמישי) נחתו בנתב"ג 131 עולים חדשים מכל רחבי העולם, שבחרו לא לבטל את עלייתם על אף המצב הביטחוני ומבצע "שומר החומות".

עולה אחד הגיע מאוסטרליה, שלושים עולים מארצות הברית וקנדה, ארבעה עולים מאוקראינה, עשרים ושישה עולים מצרפת, שמונה עולים מבריטניה, עולה אחד מברזיל ועוד.

עד סוף השבוע צפויים להגיע עוד כ- 90 עולים. העולים התקבלו על ידי עובדי משרד העלייה והקליטה באגף נתב"ג, שם קיבלו הסבר על המציאות המורכבת, על נקיטת משנה זהירות והתגוננות בעת האזעקה ומיד החלו את תהליך הקליטה שלהם בארץ.

העולים שהגיעו לישראל ביממה האחרונה בעיצומו של מבצע "שומר החומות", בחרו להתפזר ברחבי הארץ. למשל, עולה אחד הגיע לעיר אשקלון שהופגזה במיוחד ביממה האחרונה. עוד שלושה עולים החליטו להדרים לכיוון אופקים, עולים נוספים הגיעו לאשדוד, רחובות, עכו, בת-ים, נהריה, חולון, ראשון-לציון וגם תל-אביב וירושלים זכו לאזרחים חדשים

כמו כן, משרד העליה והקליטה החליט לפתוח מוקד בשיתוף מרכז "משאבים" לסיוע ותמיכה מקצועית בשפות: אמהרית, רוסית, צרפתית, אנגלית, ספרדית. המוקד פועל חמישה ימים בשבוע משעה שמונה בבוקר ועד חצות, במידת הצורך המשרד ירחיב את פעילות המוקד.

שרת הקליטה פנינה תמנו שטה: "אני מקדמת בברכה את 131 העולים החדשים שהגיעו בימים האחרונים. העלייה בשעות קשות אלה מלמדת שישראל איתנה וחזקה מול אויביה. אני מצדיעה לעולים שלא נרתעו מהמצב והחליטו לתקוע יתד ולבנות את ביתם החדש בישראל. ארגוני הטרור לא יצליחו לשבש את סדר היום במדינת ישראל".