נדב שרגאי
נדב שרגאיצילום: באדיבות המצולם

תקשיבו – חבורת שקרנים עלובה – שייח'ים, 'כהני דת' וטרוריסטים בחליפות, גלימות וגלאביות; תקשיבו טוב, אתם, שעל כנפי עלילות אל-אקצא שלכם, בשמה של קדושה, הדלקתם אש זרה; בדיתם, הרסתם, שרפתם ורצחתם את דו הקיום השברירי ששרר כאן בין יושבי הארץ הזאת, יהודים וערבים, בניו של אברהם אבינו.

איני יודע אם ועד כמה, יהיו לדברי השפעה, אך כמי שהקדיש אי אלו שנים מחייו ושני ספרים לאומנות השקר שלכם, זכותו של הציבור - זה שמוסת על ידכם; זה שמותקף עתה בטילים באש ואבנים וזה שאתם מוליכים אותו שולל בארץ ובחו"ל - זכותו לדעת את האמת.

אל-אקצא שלכם שהוקם על חורבות מקדשנו אינו בסכנה. מדינת ישראל ויתרה על ההר שקדוש לנו ולכם כבר ב-1967 והעניקה לכם בלעדיות עליו בכל הקשור לפולחן דתי ותפילות שם. היא אף אסרה על היהודים להתפלל בקדוש שבמקומותיהם. רבים אצלנו סבורים עד היום שדעתנו השתבשה אז, אבל ממשלות ישראל לדורותיהם, ימין ושמאל, דבקו בשיבוש הדתי וההיסטורי הזה, מתוך הנחה שכך תימנע מלחמת דת. הם כנראה טעו.

כבר 54 שנים, שאתם, כמו אביכם הרוחני, המופתי הצורר חאג' אמין אל חוסייני, ו'בנו' ממשיכו, בן תקופתנו, ראאד סלאח, מנסים 'למכור' לעולם סיפור בדים על 'סטטוס קוו' שישראל כביכול מפרה בהר ו'מתעללת' בו. אבל מה לעשות שהמציאות הפוכה.

ישראל שומרת בקפדנות יתר על הסטטוס קוו בהר הבית, מונעת מיהודים להתפלל בו, ואפילו מונעת מעצמה להזכיר לכם ולעולם את מה שאני וכמה מעמיתי תיעדנו וחשפנו מחדש בספרינו-מחקרינו:

אתם, שהיום מכחישים כל זיקה יהודית לירושלים ולהר הבית, הודיתם בפה מלא ובכתב - לאורך אלף שנה ויותר - בקשר היהודי להר הבית ובקיומו של מקדש שם. עד 1967 סיפרתם בכתביכם את סיפור בנייתם וחורבנם של שני בתי המקדש בדיוק כפי שהמקורות היהודים מתעדים. ידעתם גם להסביר לילדיכם שדתכם יונקת מהיהדות, ושקידשתם את הסלע (אבן השתייה) ואת מתחם אל-אקצא, דווקא ובעיקר בגלל הידיעה ששם שכן בית המקדש. היפוך מוחלט להתכחשות שלכם היום לזיקת היהודים לירושלים בכלל ולהר בפרט.

יתרה מזאת – לא אנחנו, אלא אתם הם אלה שהפכתם על פיו את אותו סטטוס קוו 'קדוש', שיניתם אותו לטובתכם, ועשיתם ממנו ומאיתנו צחוק. אתם אלה שבפועל מחקתם אותו.

*בשנות ה-70 השמשתם לתפילות את מבנה כיפת הסלע, שבמקור לא נבנה כמסגד.

*ב-1996 הקמתם על ההר מסגד שלישי, מסגד אל מרוואני, באורוות שלמה

*ב-1998 הקמתם על ההר מסגד רביעי – 'אל אקצא הקדום', בחללים שמתחת לאל-אקצא העילי

* בראשית שנות ה-2,000 ריצפתם חלקים נרחבים בהר לטובת תפילות המוסלמים וב-2,019 השמשתם את מתחם שער הרחמים כמסגד (בפועל) חמישי.

סטטוס קוו? לאורך השנים סגרתם את שערי השלשלת והכותנה בפני יהודים. דאגתם שיצומצמו ויוגבלו שעות וימי הביקור שלהם בהר. איימתם ופרעתם והצקתם והתנכלתם, עד שנקבע מסלול מוגדר ליהודים (בעיקר דתיים) בהר ונאסרה עליהם הכניסה למסגדים.

במסגרת אותו 'סטטוס קוו', ירדן הפכה ממעסיק שמשלם את משכורותיהם של אנשי הוואקף בהר לשותף בכיר של ישראל בניהולו; חדלה אכיפת חוקי התכנון והבניה בהר; התערערו מאד הפיקוח הארכיאולוגי ואכיפת חוק העתיקות שם ושיקום כותלי ההר, הדרומי והמזרחי, הופקד בידי אנשי מקצוע מטעמכם. אפילו האיסור להניף דגלים בהר הבית הפך לבדיחה. הוא נאכף רק כאשר מדובר בדגלי ישראל. לעומת זאת - דגלי חמאס, רש"פ, דעא"ש, האחים המוסלמים וחיזב אל תחריר מונפים שם תדיר.

אז מי הפך על פיו את הסטטוס קוו – אנחנו או אתם? מי 'רצח' מורשת היסטורית, שלו ושלנו, בהר, והשמיד ופגע בעתיקות, רק כדי שחלילה לא תוכח זיקת היהודים למקום? ומי הפך את שקרי 'אל-אקצא בסכנה' לפס ייצור של פיגועים וטרור, תוך שהוא נושא את שם אללה לשווא ומחלל את קודשיו שלו ושלנו? ועכשיו 'שורף את המועדון' ומפמפם לפירומנים ללא הרף – 'אל-אקצא', 'אל-אקצא'

זה שלאורך השנים ויתרנו לכם - הכלנו, הבלגנו, התעלמנו, נסוגנו, בויישנו, הושפלנו. כבשנו את רצוננו מפני רצונכם והיינו 'מגש הכסף' שעליו הוגש לכם ההר – מילא. אבל לפחות לספר את האמת – אנו עדיין מסוגלים.

באדיבות "ישראל היום"