יהודה גואטה הי"ד (מימין) עם חבריו
יהודה גואטה הי"ד (מימין) עם חבריוצילום: באדיבות המשפחה

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד

אייל סלטר, חברו לישיבה של יהודה גואטה הי"ד שנרצח בפיגוע הקשה לפני כשבוע בצומת תפוח בדרכו לישיבה באיתמר, מספר על דמותו הייחודית.

"יהודה לא היה בן אדם רגיל", מספר סלטר, "הוא היה מתאמן ב-2 בלילה בשקט כי הוא לא רצה שאף אחד יראה שהוא מתאמן. הוא היה יוצא לרוץ מוקדם בבוקר כי הוא לא רצה שאף אחד יידע. מידת הענווה אצלו הייתה מאוד חזקה. הוא עשה דברים גדולים בלי לספר לאף אחד, בלי לצפות להערכה ובלי ציפייה לפרס. נטו לעשות כי זה האמת שלו. הוא התאמן הרבה כי רצה להגיע לשייטת 13. הוא ישב ולמד תורה כי האמין שזה הדבר האמיתי. כל מה שהוא עשה - הוא האמין בו במאה אחוז ועשה אותו במאה אחוז".

סלטר מספר כי ליהודה הי"ד היה סטטוס בווטצאפ המתאר את דמותו הייחודית. "יש משפט שהוא כתב בסטטוס שלו בווטצאפ – 'הכאב שאתה מרגיש היום הוא הכוח שתרגיש מחר'. אתה מבין איך הוא היה חי? לא חשב על הרגע, תמיד היה בעקביות למטרה. כמו שאח שלו אמר בלוויה: ''לא משנה מה האדם עשה, גם אם לא הגיע למטרה בסוף, הדרך שלו הייתה נכונה". הדרך של יהודה הייתה ב-200 אחוז, הוא לא וויתר לעצמו. יהודה היה קם תמיד לנץ. גם אם לא היה ישן בלילה. הוא היה אדם של עקביות והתמדה, עומד במה שהציב לעצמו כדי להגיע למטרה".

סלטר מספר שלמרות שהיה רק תלמיד שיעור א', בכל זאת לקח על עצמו פרויקטים גדולים והתמיד בהם. "יהודה לקח על עצמו ללמוד דף יומי. הוא סיים מסכתות וסיכם כל יום במחברת את הדף יומי".

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד

"ליהודה היה חלום להגיע לשייטת 13" ממשיך סלטר ."הוא התאמן המון. בסוף כיתה י"א הלכנו ביחד למיונים של הגדנ"ע. יהודה כיוון מאוד גבוה, ואני אומר לך שהוא היה מגיע לאן שרצה. יהודה אף פעם לא הראה שהוא בוכה או מתמרמר. בחיים לא ראיתי אותו אומר שהוא סובל או שקשה לו. גם בקושי הפיזי של סחיבת אלונקות במסעות".

סלטר מציין שיהודה תמיד דאג לזולת ולחבריו. "בארוחות בישיבה, יהודה לא היה מביא מים רק לעצמו, הוא היה מוזג לכולם. כל יום שישי היה מתקשר לרבנים ולחברים שהוא לא ראה הרבה זמן והיה אומר שבת שלום, תמיד היה מתעניין בכולם. יש לנו חבר מהתיכון שעזב את הישיבה, ויהודה היה שולח לו הקלטות חיזוק ומתעניין בשלומו".

סלטר מספר איך שמע על הפיגוע הנורא: "באתי לצאת מהבית לכיוון הישיבה. ושמעתי על פיגוע בצומת תפוח. מיד בדקתי אם זה קשור לישיבה. ממה שהבנתי היו שלושה פצועים בני 19. התקשרתי וביררתי ואמרו לי, ''יהודה, חבר שלך, נפצע אנוש''. לא האמנתי. ברגע שהבנתי שהוא התאשפז בבי"ח בילינסון הגעתי לשם, ממש 10 דקות אחרי האמבולנס. הייתי שם עד שהוא נפטר. זאת תחושה ממש קשה".

יהודה הי"ד חלם לעשות את שביל ישראל, ובבין הזמנים האחרון החליט לנצל את ההזדמנות. "הוא הספיק לעשות הרבה מקטעים מהשביל במהלך החודש, מספר סלטר. "הוא רצה להמשיך לצעוד בבין הזמנים הבא, אבל גם את החלום הזה הוא כבר לא יגשים. אנחנו, השכבה שלו מכוכב השחר והחברים מהישיבה באיתמר נמשיך את השביל בשבילו, לזכרו".

ישיבת איתמר יוצאת למבצע התרמה דווקא בימי השבעה על תלמידנו האהוב יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בידי בן עוולה בפיגוע בצומת תפוח. אנו רוצים להגביר ולחזק את דרכנו אותה ביקשו אויבינו לגדוע.

בואו לסייע לישיבת איתמר להמשיך בדרכו של יהודה גואטה הי"ד