מתחברים ליהדות. טיול תכנית גיור
מתחברים ליהדות. טיול תכנית גיורצילום: דוברות

בשנה האחרונה פועלת בכפר הנוער הודיות שבגליל התחתון תוכנית גיור חדשה, ראשונה מסוגה, לחניכי הכפר שאינם יהודים ועלו לישראל מכוח חוק השבות.

התוכנית, פועלת יחד עם ישיבת ההסדר 'חיבורים' בבית שאן ומדרשת 'זהות' בית שאן. במהלך התוכנית לומדים התלמידים את ההלכות הנצרכות יחד עם תלמידי ישיבת ההסדר ותלמידות המדרשה וכן עוברים תהליך חוויתי כדי לחבב עליהם את היהדות.

לקראת חג השבעות שבועות ערכו תלמידי כפר הנוער ותלמידי הישיבה עוד פעילות משמעותית יחד. התלמידים למדו יחד וחוו את מגילת רות, מגילה המציינת את היכולת לבחור כל פעם מחדש, ומתרכזת במיוחד בבחירה המשמעותית מאד שהם בחרו – להתגייר, כפי שמסופר במגילה. קודם לכן נערך טיול משותף במעיינות האזור על מנת לחזק את הגיבוש בין תלמידי כפר הנוער לבין תלמידי הישיבה ותלמידות המדרשה, וכן בשביל להפוך את תהליך הגיור למהנה יותר שייתן לתלמידים המתגיירים תחושה טובה ונעימה.

ראש ישיבת 'חיבורים' בית שאן מבית איגוד ישיבות ההסדר הרב שלמה שושן אומר כי "אנחנו שמחים להיות שותפים לתוכנית הנפלאה הזאת ועושים זאת בשמחה כחלק מהאתגרים המגוונים שאנחנו לוקחים בהם חלק. אנחנו מעניקים לחניכים מעטפת דתית וחברתית בשביל לעזור להם בכל התהליך של הגיור לצד הלימודים שמתבצעים בכפר הנוער. מדובר בתוכנית חשובה מאוד ואין לי ספק שהחיבור בין חניכי הכפר לבניינו יוביל אותם למקומות טובים".

מנכ"ל כפר הנוער הודיות אלי שטיין אומר: "בשנים האחרונות מגיעים אלינו לא מעט עולים חדשים שחלקם לא מוגדרים כיהודים על פי ההלכה. מכיוון שמדובר בכפר נוער דתי החלטנו לצאת לתוכנית על מנת לאפשר לאותם החניכים אם הם רוצים בכך להתחבר ליהדות בתוכנית שנבנתה מתוך הקפדה הלכתית מצד אחד, אבל גם יוצרת חוויה נעימה מהתהליך. דווקא בערב חג השבועות חשוב לנו להמשיך ולקדם את התוכנית החשובה והמיוחדת הזו מתוך ראייה עתידית לחיבורם המלא של התלמידים למדינת ישראל ולעם ישראל".