"ירושלמים הם אנשים מזן אחר, כולם כאן בחזית". מאור צמח
"ירושלמים הם אנשים מזן אחר, כולם כאן בחזית". מאור צמחצילום: מרים צחי

ארגוני הטרור באופן מתוכנן יזמו את העימות הנוכחי סביב שאלת ירושלים. גם לפת"ח וגם לחמאס היה נוח להתגושש ברחובות ירושלים ולהפגין את כוחם בזירה הירושלמית .

כך למשל- ארגון הפת"ח דאג שפעיליו המרכזים יהיו נוכחים בתקופת הרמאדן בהפגנות בשער שכם ובשייח ג'ארח ,השיא היה פציעתו הקשה של עדי ע'ית' בנו של מושל ירושלים מטעם הפת"ח עדנאן ע'ית' .

חמאס אף הוא לא נח לרגע ופעיליו דאגו לנוכחות קבועה בתפילות לילות הרמדאן (התרוויח) ואף בנוכחות בכנס האחרון של הרמאדן (כנס שהיה שמור בדר"כ לארגון חייזב אל תחריר).

מי שנתן רוח גבית למאבק בין ארגוני הטרור היה מוחמד דף -ראש הזרוע הצבאי של חמאס שפרס את חסותו על האלימות בשייח ג'ארח, ובירושלים. זאת, תוך אמירות שחמאס יגן על אל אקצה וירושלים מפני התוקפנות הישראלית.

בעוד הפת"ח מתגלה כ'נמר של נייר', חמאס פתח במערכה צבאית מול ישראל ואף שיגר טילים על ירושלים באמירה שכך הארגון מגן על אל אקצה.

לשיא ובעצם ההודאה בתבוסה הגיעה בתפילת העיד אל פיטר הראשונה בהר הבית, שם ניצפו שלטי ענק התומכים במנהיג חמאס, באלו המילים: "ברכות ממעמקים מאירים את אומתינו הערבית והאיסלאמית
לרגל עיד (חג) אל-פיטר השמח. כל שנה והאסירים שלנו והשמחה שלנו באלף טוב"

ופעילי הארגון לבשו חולצות עם הכיתוב : "פלשתין מתנגדת. להציל את שכונת שייח' ג'ראח. כולנו עזה. ירושלים תתקומם"

כאשר ניסו בכל זאת פעילי הפת"ח להציל את הכבוד האבוד... הם סולקו בבושת פנים.

המציאות בה פעילי חמאס מסתובבים חופשי בהר הבית ובירושלים היא מציאות בלתי נסבלת! כוחות הביטחון וקובעי המדיניות בישראל חייבים לשנות את התפיסה! ולהילחם בכל הכוח והאמצעים בארגון החמאס אשר בשקט בשקט מכה שורשים ברחובות ירושלים.

לעצור, להתעמת, לאסוף מודיעין - כל האמצעים כשרים על מנת לעצור את החמאס בירושלים, אנחנו בנקודה קריטית במלחמה בטרור בירושלים הרמת הראש של ארגון טרור פונדמליסטי בירושלים הינה קו אדום שאסור לחצות.

חשוב להדגיש כי אסור לנו שהמלחמה בחמאס בירושלים תרפה אותנו במלחמה העיקשת בפת"ח ובגרורות של הרש"פ בירושלים.

הכותב הוא יו"ר ארגון 'לך ירושלים'