ח"כ איתמר בן גביר
ח"כ איתמר בן גבירצילום: יוני קמפינסקי

בדיון ועדת חוץ וביטחון תקף יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר את התנהלותה של משטרת ירושלים בשכונת שמעון הצדיק מזה תקופה ארוכה, ומתח ביקורת על מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן.

ח"כ בן גביר: "זו לא המשטרה שהכרתי, שעוצרת את כולם, מדיניות המשטרה היא להכיל, שלחתי לך הודעת וואטסאפ. 'דורון שלום, אני מקבל כרגע בשעה 19:18 שבשמעון הצדיק שוטרים עוצרים צעירים שהגיעו להגן על משפחה שתוקפים אותם יום ולילה ושרפו להם שני רכבים ובבית אחר זורקים אבנים על המשחקייה של הילדים', המשטרה לא מתערבת והניצב לא מגיב".

תורג'מן הגיב: "זה מביך לומר שלא עושים כלום בשמעון הצדיק". הוא התייחס לאירועי ההצתה: "כח משטרתי נכח במקום, אך נדרש לזירה אחרת. אין בכוונתי להשאיר שוטרים בכניסה של בית".

ח"כ בן גביר: "התעקשתי להישאר בשכונת שמעון הצדיק, אבל יצאתי רק בזכות הדרג המדיני שהתחייב לדאוג לביטחון והשארתם כמה שוטרים, אבל מהרגע שיצאתי, אני ממשיך לקבל שיחות מהתושבים, 'בא תציל אותנו'".

תורג'מן דחה את הטענות שהמשטרה לא מטפלת ואמר: "מגיעים אנשים מכל פינת רחוב, ומשליכים את הבקת"ב על הרכב".

ח"כ בן גביר הוסיף: "זה קרה גם בהסרת המחסומים בשער שכם, אני מקבל כל לילה טלפונים מתושבים בשכונת שמעון הצדיק 'איתמר בא תציל אותנו".

ח"כ בן גביר: "מדוע אין יותר אכיפה בכדורי גומי כלפי המתפרעים?''.

תורג'מן: "אין יותר מושג של כדורי גומי במשטרה יותר, ואינו נכלל באמצעי אל הרג, יש כדורי ספוג, רימוני הלם ומכת"ז. הנחתי אתמול את השוטרים לשאת אלות, בגלל מדרג 4 שיש במקום".

ח"כ בן גביר ביקש בדיון התייחסות לאמירה של חייל מג"ב שהודיע שקיבל הנחייה לא להגיב על זריקות אבנים על שוטרים, בטענה ש-"כאן זה לא יו"ש".

תורג'מן: "ירושלים זה לא איו"ש".

ח"כ בן גביר: "זורקים על שוטר בקת"ב מה הוא מונחה לעשות?".

תורג'מן: "הוראות הפתיחה באש הם שונים, האתגרים הביטחוניים הם שונים, ברגע שיש אירוע פח"ע, ההוראה היא לנטרול האיום וצמצום הסכנה''.