עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש, בתום ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני, נודע לנו על מותו של עידו אביגל הי"ד משדרות. בן 6 בלבד! שנרצח בדם קר מירי רקטות של ארגון הטרור חמאס.

אני מבקשת להביע תנחומים מעומק הלב למשפחתו היקרה. מציאות בה אמא ואבא צריכים לקבור את בנם בן ה-6, היא מזעזעת ובלתי נסלחת, ואנו חברי הממשלה מחוייבים לפעול בכל הכוח כדי למנוע אותה.

הנחישות שלנו מול עזה גדולה. המכה שחטפו ארגוני הטרור בעזה קשה ביותר, והיא תלך ותוחרף עד שיהיה ברור כי ירי מצידם לישראל הינו מעשה התאבדות. לא נסכים לשום המשך ירי כלפי אזרחים, לא במלחמה ולא בשגרה. לא טפטוף ולא זליגה. זו חובתנו לאזרחי ישראל ולתושבי הדרום.

גם בפנים הארץ, אנו באמצע התמודדות קשה. לצערי, למרות שחלק מכלי התקשורת בישראל מנסים לייצר סימטריה כביכול בינינו לבין הפורעים הערבים, ואף להסתיר או להמעיט מעיני הציבור אירועים בעלי חומרה רבה, המציאות בפועל שונה לחלוטין.

בערים המעורבות, יהודים רבים נצורים ומותקפים רק על רקע דתם. רק ביום האחרון, תשעה אירועי ירי של ערבים נגד יהודים בלוד, דקירה הבוקר של יהודי בלוד שצעד לביהכ״ס עם תפילין, הצתת חניון בניין המגורים בחיפה, מספר רב של אירועי לינץ' אכזריים של ערבים נגד יהודים והתפרעויות קשות ברחבי הארץ.

אמש חווינו גם אירוע נורא מאוד בבת ים. כולנו מזועזעים ומגנים את הלינץ' האכזרי של יהודים בנהג הערבי בבת ים. זוהי לא דרכנו.

מול כל זה, משטרת ישראל חייבת לפעול ביד ברזל, באפס סובלנות, ולהשיב לתושבי ישראל את הביטחון ברחובות ארצנו. אנו ברגעי מבחן וחייבים להפגין נחישות ואפס פשרות.

מחזקת את כוחות הביטחון בפעולותיהם למיגור הטרור ומתפללת להצלחתם בעזרת השם.
כולנו איתם.