חדר ניתוח
חדר ניתוחצילום: אייסטוק

חייל צה''ל שעבר לינץ' אתמול (חמישי) ביפו נותח במהלך הלילה בבית החולים איכילוב בתל אביב, והבוקר הוא שב להכרה.

צוות של שלושה נוירוכירורגים בכירים הוזעק לנהל את הניתוח המורכב כתוצאה מפגיעת ראש קשה ודימום נרחב אותו הם הצליחו לעצור. החייל מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי.

ד״ר עידו שטראוס, רופא בכיר במערך הנוירוכירורגי באיכילוב אמר כי ״לאחר ניתוח מורכב, מצבו כעת משתפר, הוא חזר להכרה מלאה ומוגדר בינוני ויציב״.

במהלך הלילה הובל לחדר מיון חייל נוסף בן 19 שהיה בלבוש אזרחי. הוא יצא לדבריו ממסעדה ביפו שם נחסם על ידי רכב, הופל לרצפה על ידי פורעים ערבים שהתנפלו עליו במכות. מצבו קל.

התפרעויות הערבים בערים מעורבות נמשכו גם הלילה, בשכונת ג'ואריש ברמלה עלו באש שישה בתים פרטיים. בשכונת רמת אשכול בלוד הוצתה דירה בבניין מגורים. הדיירים פונו. בנוסף, משאיות נשרפו בשכונת הרכבת בלוד. יהודי נורה בלוד אתמול ומצבו קל. שוטר נורה בצומת רמלה מרכז ופונה לבית החולים גם הוא במצב קל.

ראש העיר לוד יאיר רביבו פנה הלילה לתושבים וסיפר על שיחתו עם ראש הממשלה נתניהו. ''שוחחתי עם ראש הממשלה לפני מספר דקות, שנשמע כעוס על אירועי הירי ולא מוכן לקבל את זה שכוחותינו לא יורים בחזרה או לא פושטים על מקור הירי. הוא הבטיח כי המשוואה הזו תשתנה.

''אני שבע רצון ממעורבותו האישית של ראש הממשלה, שגם בדיון הקבינט בו השתתפתי היום בצהריים, הוא היה נחוש וחסר סבלנות כלפי הפורעים''.

רביבו הדגיש: ''במקביל אנו חייבים לנקוט אפס סבלנות כלפי צעירי לה-פמיליה שמלבים את האש, פוגעים בחפים מפשע, ובעיקר במשפחות נורמטיביות שגרות במרכז העיר ודוגלות בחיים משותפים ושקטים. הם מסבים נזק יותר מתועלת.

''אנו מצפים ליד חזקה נגד העבריינים, הפושעים והטרוריסטים שלא אוהבים את לוד ותושביה, שכן הם לא בחלו להרוס בשבוע אחד את המרקם העדין אך היציב של דו קיום בעירנו הנפלאה זה למעלה מ-70 שנה''.

ראש העיר לוד הוסיף: ''שנשמע בעזרת ה׳ בשורות טובות בתקווה שהרוחות יירגעו, נשוב לשגרה ונתחיל לטפל בנזקים האדירים שחטפנו השבוע הן ברמה הפיסית והן הרמה הקהילתית. לילה טוב ושקט ויישר כח ללוחמי המשטרה ומג"ב על פעילותם המסורה בתנאים קשים''.