לוחם צה''ל חיסל מחבל ערבי שניסה (יום ו') לדרוס ולדקור אותו ליד עפרה שבבנימין.

המחבל הגיע ברכבו למוצב צבאי סמוך ליישוב עפרה והאיץ לעבר לוחם צה''ל ששהה במקום. בהמשך המחבל יצא מרכבו וניסה לדקור את הלוחם, שפתח בירי וחיסל את המחבל.

ביום רביעי האחרון נפצעו באורח בינוני שני חיילי צה''ל במילואים, בפיגוע ירי לעבר עמדה צבאית בשומרון. המחבל יצא מרכב עם אקדח וירה לעבר העמדה שאותה איישו לוחמים. הם השיבו אש - ונטרלו אותו.

שני הפצועים הם אריאל בן שטרית מיצהר ואליהו ברגלס מהיישוב יקיר. שניהם מאושפזים עדיין בבית החולים.

אלי ברגלס אמר אתמול כי "עם ישראל צריך לזקוף קומה, להפסיק עם המריבות המטופשות. אנחנו בג'ונגל. אין הבדל בין לוד/פתח תקןוה/תל אביב או כל מקום אחר בארץ. המחבל רצה להרוג אותנו כי אנחנו יהודים. תודה לקב"ה שהציל אותנו. רפואה שלמה לכל הפצועים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע לזירת הפיגוע, אמר: "אני נמצא בזירה יחד עם כוחות החירום, יחד עם מפקד החטיבה, עם אנשי החירום של המועצה האזורית שומרון. אני רוצה להגיד בצורה הברורה ביותר, על הברברים הפחדנים, השפלים מהרשות הפלסטינית שבאים ויורים באישון לילה בפחדנות. לעולם לא תנצחו אותנו, לעולם לא תשברו אותנו.

''אנחנו חזקים, ההתיישבות בשומרון תנצח אתכם, כמו ההתיישבות היהודית בלוד בירושלים ובכל מקום אחר במדינת ישראל. עם ישראל חי ואנחנו ננצח אתכם", הוסיף דגן.

לפני כשבוע נרצח יהודה גואטה (19), תלמיד הישיבה באיתמר שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי בצומת תפוח ונפטר מפצעיו. גואטה, תושב שכונת קריית משה בירושלים, הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.