מזכ"ל חיזבאללה נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה נסראללהצילום: רויטרס

אוסטריה תיקנה את חוק הסמלים, האוסר על שימוש בסמליו של ארגון טרור, וקבעה כי חיזבאללה, על כל זרועותיו הינו ארגון טרור. קודם לתיקון, רק הזרוע הצבאית של חיזבאללה נכללה בחוק הסמלים.

בכך מצטרפת אוסטריה לגרמניה, צ'כיה, סלובניה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חיזבאללה. משרד החוץ מוביל מאמץ בין-סוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חחזבאללה, ובשנה וחצי האחרונות 17 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות הרואות בארגון חיזבאללה על כל זרועותיו ארגון טרור.

שר החוץ אשכנזי בירך על החלטת אוסטריה, "בימים אלה של התקפות טילים בלתי פוסקות על אזרחי ישראל מצד ארגוני טרור פלסטיניים שנתמכים גם הם על ידי איראן, פעולתה של אוסטריה היא עדות נוספת לידידותה האמיצה ועמידתה האיתנה לימין ישראל. על הקהילה הבינ"ל כולה להתגייס בתקיפות כנגד ארגוני הטרור".

"אני מברך את אוסטריה על הרחבת רשימות הטרור המפורטות בחוק הסמלים והקביעה כי ארגון חזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור. החלטה זו משלימה את ההצהרה של הפרלמנט האוסטרי ממאי 2020 ומצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים ממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. ארגון חיזבאללה הוא ארגון טרור שפוגע בראש ובראשונה באזרחי לבנון עצמה ולוקח אותם כבני ערובה במטרה לשרת את האינטרסים של איראן", אמר השר אשכנזי.