ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (מוצאי שבת) הצהרה לתקשורת בעקבות המשך מבצע שומר החומות ופרעות הערבים ברחבי הארץ.

"יצאנו למבצע אחרי שהחמאס, ארגון טרור רצחני, תקף אותנו בטילים ביום חגנו - יום ירושלים, בירושלים. תקף אותנו גם בתל אביב, בגוש דן, וכמובן המשיך לתקוף אותנו במטחי טילים בעוטף עזה, ביישובי הדרום שהאזרחים שם חיים בגיהנום. הם הרגו לנו ילדים, הרגו לנו אזרחים. אין מבצע צודק ומוסרי יותר מהמבצע הזה שאנחנו עכשיו מבצעים.

אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול איום מוות של טילים. לכל מדינה הזכות להגנה עצמית, להגן על ריבונותה ולהגן על אזרחיה", אמר.

"אני שוחחתי על כך היום באריכות עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אני מאוד מעריך את הגיבוי שלו ושל הממשל האמריקני. את העמידה התקיפה בזכותה של ישראל לאותה הגנה עצמית. אני חייב להגיד לכם שאני לא פחות מעריך את התמיכה חסרת התקדים של מנהיגים עולמיים ממדינות רבות, 25 מדינות כבר הביעו תמיכה חזקה בישראל. באוסטריה, בצ'כיה, בסלובניה - הניפו את דגל ישראל על בנייני הממשלה. אני לא זוכר דבר כזה, יכול להיות שזה היה, אבל אותי זה ריגש מאוד ואני רוצה לומר בשמכם ובשמי שאנחנו מאוד מודים לכל הממשלות הללו ואנחנו מאוד מעריכים את ההתייצבות שלהן איתנו. הם יודעים ואנחנו יודעים שהפעולות שלנו צודקות והפעולות שלנו הכרחיות.

אנחנו ממשיכים לפעול במלוא העוצמה, אנחנו מנחיתים על ארגוני הטרור מכות מחץ. מי שהצית את האש - חוטף אש. הכוחות שלנו פועלים בצורה משולבת, בצורה מתוחכמת, בצורה קטלנית, גם באוויר וביבשה, גם בים וגם בזירות אחרות. אבל בניגוד לחמאס שמכוון לפגוע באזרחים תוך כדי זה שהוא מסתתר מאחורי אזרחים - אנחנו עושים הכל, אבל הכל כדי להימנע או לצמצם ככל האפשר את הפגיעה באזרחים ולפגוע ישירות במחבלים. אנחנו פוגעים בחמאס ובתשתיות הטרור בכל רחבי רצועת עזה ובכל המימדים.

אתם זוכרים את המנהרות של מבצע "צוק איתן". ובכן מאז אותו מבצע אנחנו הקמנו קיר תת קרקעי בעומק הקרקע כדי לחסום את המנהרות שחמאס תכנן לחדור בהן לשטחנו", אמר נתניהו.

"במבצע מיוחד - חסר תקדים, אנחנו משמידים את תשתית המנהרות הכוללת של החמאס, לא רק אלו שנועדו להיות נתיבי חדירה לישראל, אלא גם את אלו שנועדו להיות מקומות מסתור למחבלים.

אני אומר לראשי הטרור - אתם לא יכולים להתחבא. לא מעל הקרקע ולא מתחת לקרקע. אף אחד אינו חסין. אנחנו מקריסים את מגדלי הטרור. אלה מגדלים שמשמשים כמפקדות ומשרדים לארגוני הטרור.

אנחנו משמידים גם את בתיהם של ראשי החמאס שמשמשים אותם כמפקדות. אגב הבניין שראיתם היום שנופל בעזה, משמש את המודיעין הצבאי של החמאס. זה לא בניין תמים", הבהיר.

"בסיכול ממוקד אנחנו פוגעים בבכירי החמאס והגא"פ. מח"ט עזה כבר חוסל אבל אני רוצה להדגיש - כל המטרות האלה, כל הפעולות האלה, כל ההישגים האלה נועדו בסוף להביא לכך שהחמאס ישקול היטב בפעם הבאה שהוא יחשוב לירות עלינו ביום ירושלים ובכל יום אחר. לכן אנחנו עדיין בתוך המבצע, הוא עדיין לא תם. והמבצע הזה יימשך ככל שדרוש כדי שנשיג את המטרה שציינתי עכשיו".

נתניהו התייחס לפרעות בערים המעורבות ברחבי הארץ, "מה שיש כאן זה דבר שהוא חמור ביותר - קבוצה גדולה של פורעי חוק ערבים פוגעים ביהודים, מציתים בתי כנסת, הורסים חנויות של יהודים, שורפים רכוש של יהודים ולא נסבול זאת.

וכשאני אומר זאת אני רוצה לציין שוב - לא מדובר בכל הציבור הערבי, לא מדובר גם ברוב הציבור הערבי. אבל יש פה פעולה של קבוצה משמעותית שאנחנו חייבים, חייבים להפסיק את פעולתה.

כולנו חייבים לגנות את המראות המזעזעים של תקיפת אזרחים בערי ישראל. כל מי ששותף לזה, כל מי שמעודד אותם, כל מי שמסית לכך - ישלם על כך מחיר כבד מאוד", אמר.

"להתנהגות האלימה הזאת, הניסיון לפגוע, לרצוח, להרוג אזרחים חפים מפשע יש רק הגדרה אחת - טרור. מי שנוהג כמחבל - יטופל כמחבל. הכנסנו את השב"כ מהסיבה הזאת לתוך מרקם העבודה שלנו, כדי לטפל בבעיות האלה בדרך הנכונה. אבל אני רוצה להדגיש, לטפל בדרך הנכונה, כלומר אנחנו - זה המדינה, זה הרשויות המוסמכות, זה המג"ב והשב"כ, הם אלה שמטפלים בזה. אף אחד לא ייקח את החוק לידיים.

אין דבר כזה, אין דבר כזה לינץ' של ערבים ביהודים ואין דבר כזה לינץ' של יהודים בערבים. ואם יש מטפלים בזה בחומרה, בכל החומרה של החוק. אני רוצה לחזק את ידי השוטרים והשוטרות, את לוחמים ולוחמות מג"ב, את אנשי השב"כ וכל יתר אנשי זרועות הביטחון שפועלים יום ולילה להשליט חוק וסדר ברחבי המדינה. יש להם את מלוא הגיבוי לפעול נגד הפורעים ולהשתמש בכל האמצעים - כל מה שצריך כדי להשליט את הסדר".

נתניהו הוסיף "אני רוצה לומר לכם מילה נוספת אזרחי ישראל. החוסן שלכם הוא זה שמאפשר לנו לנהל את המבצע בשתי החזיתות. בנחישות, בתקיפות ובאחריות. יש בנו אמונה גדולה בצדקת דרכנו, מי שאשם בעימות הזה זה לא אנחנו - זה אלה שתוקפים אותנו ואסור לנו לשכוח את זה לרגע. וגם לומר את זה לעולם. אני הולך להגיד את הדברים האלה לעולם.

אבל צריך לזכור ולהגיד את זה גם לעצמנו - אנחנו צודקים ואנחנו לא יכולים להשלים עם הטרור הזה, עם הפראות הזאת, עם האלימות הזאת. כולנו צריכים להתייצב מול הפורעים והטרוריסטים מאוחדים, כתף אל כתף".

את דבריו חתם ראש הממשלה "אני משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן. אני יודע שעולמם חרב עליהן באבחה. אני יודע את הסבל הזה. אנחנו מחבקים אתכם. אני מאחל החלמה לפצועים ואני מבקש להודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש השב"כ, לשר הבט"פ, למפכ"ל, לחיילים ולחיילות, לשוטרים ולשוטרות, ללוחמים וללוחמות - שמבטיחים את ביטחון ישראל.

אני מבקש מכם אזרחי ישראל להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף - תישארו ליד מרחבים מוגנים, סה מציל חיים. זה דרוש בימים הקרובים, כל עוד נמשך המבצע הישארו ליד מרחבים מוגנים. אני יודע שיש כאלה שאומרים, אנחנו לא ניתן לטרור להרוס לנו את השגרה - זה לא נכון.

בשעת מלחמה, כמו בשעת מגיפה אנחנו משנים את ההתנהגות שלנו. אני מבקש מכם לשלול מהאויב את הדבר היחיד שהוא רוצה וזה לפגוע בכם, הישמעו להוראות פיקוד העורף. צפויים לנו ימים, עוד ימים לא קלים אבל נעמוד בהם יחד מאוחדים ומחוזקים. נעמוד וננצח".