גדעון סער
גדעון סערצילום: Yonatan Sindel/Flash90

גדעון סער הוא אדם רציונאלי. הוא הפוליטיקאי האחרון שאפשר לומר עליו שהוא פועל משליפות. אם יש משהו שהוא למד ממורו ורבו בנימין נתניהו, זו המתינות. המילים המדודות. בעיקר הפעולות המתוכננות.

לפעמים זה עובד, לפעמים פחות. אבל תמיד מתוכנן בדקדקנות מראש.

אל היום שאחרי הבחירות הגיע גדעון סער צולע וחבול. מסקרים שהעניקו לו ביום ההפצעה הפומפוזי חודשיים לפני הבחירות 28 מנדטים, הוא צלל ביום הבחירות לששה בלבד. הפרחים כמובן לבנימין נתניהו.

ועדיין, למרות כל החבטות שספג מימין ומשמאל, הוא נותר קלף משפיע ודומיננטי למדי בזירה הפוליטית. יחד עם נפתלי בנט הוא שמט מבנימין נתניהו את היכולת להקים ממשלה ויצא ללקוט שושנים במחנה יאיר לפיד, מירב מיכאלי ומנסור עבאס במטרה להקים את ממשלת השינוי.

כל כך הרבה הבטחות הופרו על אם דרכו. אבל ההכרח לא יגונה. כמעשי מורו ורבו בשדה הפוליטי המלומד בהפרות הבטחות לטובת קידוש המטרה, גם גדעון שבר מילתו כשניאות להקים ממשלה עם מנסור עבאס וכדי להזיז את בנימין נתניהו ומשפחתו מבלפור.

אפשר להסכים או שלא עם מהלכיו הנעוצים עמוק במגרשי הנקמה המושתתים על אוקיינוס של רגשות ואמוציות שליליות נגד האיש שהשפיל אותו כמעט בכל דרך אפשרית ודרך עליו פוליטית כל אימת שהתאפשר לו. כל עוד היתה לכך היתכנות פוליטית – הרי שמדובר בחלק טבעי של המשחק על לוח השחמט.

ביום חמישי האחרון נפל דבר. ברגע שנפתלי בנט הרים דגל לבן והבהיר כי לא יקים ממשלה עם מנסור עבאס – נגוזה האפשרות לממשלת השינוי. אבדה ההיתכנות הפוליטית להקים ממשלה אלטרנטיבית בישראל.

גדעון סער יכול אמנם להצהיר שכשם שאין לו שום מניעה להקים ממשלה עם עבאס, הוא נכון וכשיר להקים ממשלה גם עם אחמד טיבי ואיימן עודה. אבל למקום הזה הוא כנראה עדיין לא הגיע בדרך למימוש מטרת העל וגם לא צפוי להגיע.

מה שמשאיר אותו עם האלטרנטיבה היחידה של דהירה לבחירות חמישיות.

ומה אז? האם גדעון סער סבור שעם ישראל ינהר אליו בהמוניו ערב הבחירות הבאות? סקר דיירקט פולס שפורסם לפני יומיים מגלה שבמקרה של בחירות נוספות גדעון סער מאבד מנדט נוסף ועומד על חמישה מנדטים.

זו כמובן תהיה רק נקודת הפתיחה שלו. ברגע שיוכרזו בחירות ראש ממשלת המעבר הכי קבוע בשנתיים וחצי האחרונות יציב לו למטרה לשתות לו מנדט וחצי ולגלגל אותו להרי אררט אל מתחת לאחוז החסימה.

כך יסיים גדעון סער את רצף התמודדויותיו בשנים האחרונות עם חזרה מחודשת הביתה לגידולו של דוד שסביר להניח הפעם כבר יהיה מספיק גדול כדי לשאול שאלות.

אבל אפשר גם אחרת. ברגע שגדעון סער יבחר לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב לבצע - להפעיל את הראש ופחות את הלב, הוא יכול לקנות את עולמו ולהפוך לאדם שאין מי שישפיע יותר ממנו על צביונה של מדינת ישראל.

ברגע שגדעון סער מחליט לחצות את הרוביקון ולהצטרף לנתניהו הוא צפוי לקבל ממנו הכל, הרבה מעבר לחצי המלכות.

עד עתה היה זה נפתלי בנט שאזק את נתניהו ולהטט עם הקלפים. ברגע שחזר הביתה – מרכז הכח עובר לגדעון סער. ירצה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה? יקבל; ירצה שר הביטחון, החוץ או האוצר? יקבל. רק שיבוא ויעניק ממשלת ימין יציבה עם 65 מנדטים.

בינתיים זה לא קורה השד יודע למה. שום דבר לא ממתין מעבר לפינה אבל האגו האישי הוא שעדיין מסובב לחברי 'תקווה חדשה' את השכלתנות הפשוטה הישנה.

גדעון הגיע הזמן להתעורר ולקנות עולם בשעה אחת.