אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו
אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטוצילום: באדיבות המשפחות

חברי הכנסת קוראים שלא לסיים את מבצע "שומר החומות" מבלי להשיב את הבנים; האזרח אברה מנגיסטו וגופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

קדם להם צור גולדין, אחיו של הדר גולדין, שזעק אי-הדרישה להשבת הבנים השבויים ברצועת עזה. "אני לא ישן כבר יומיים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "לא יכול להיות שאנחנו עמוק בתוך המבצע והאדמה לא רועדת מקריאה שלא משאירים חיילים מאחור".

"את המבצע הזה בעזה אסור בשום אופן לסיים בהפסקת אש", אמר יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "הוא צריך להיפסק על ידינו חד צדדית רק אחרי השמדת כל נכסי החמאס בעזה וכל יכולות הירי שלהם, באופן שייקח להם עשרות שנים להשתקם (הכל מהאוויר, לא צריך להכניס חייל אחד בשביל זה), ורק אחרי השבת הבנים".

לדבריו, "הפסקה דקה אחת קודם תהיה כשלון טוטאלי ושאף אחד לא יהנדס לנו את התודעה עם הישגים טקטיים ותמונות ניצחון מלאכותיות. בסבב הזה הוכח השקר והניתוק של סיסמאות ריקות כמו 'חמאס מורתע' או 'חמאס לא רוצה הסלמה'. הדרך היחידה להשיג ביטחון לישראל היא שלחמאס לא יהיו יכולות. מוטיבציה תמיד תהיה לו".

ח"כ מיקי זוהר: "שבוע טוב ושקט. לרה"מ ושר הביטחון יש גיבוי מלא מכל חלקי העם להמשך המבצע בעזה, ללא הגבלת זמן ובלי ריסון הכח. על צה"ל והשב"כ להשלים את המלאכה ולהביא לחיסול בכירי החמאס והתשתיות הצבאיות שלו כדי למנוע סבבים נוספים. יש להביא אחת ולתמיד שקט לאזרחי ישראל ולהשיב את הבנים והשבויים הביתה".

ח"כ עידית סילמן הפעילה להשבת הבנים כתבה: "אסור שמבצע שומרי החומות יסתיים כמו צוק איתן. ראש הממשלה ושר הביטחון הצהירו כי 'צה"ל לא יעצור עד להחזרת השקט וההרתעה'. הם צריכים להצהיר: 'עד להחזרת השקט וההרתעה - לצד השבת הבנים' המחויבות הערכית להחזרת אחרון הלוחמים מן הקרב היא שתשיב את ההרתעה. זה הזמן לשנות סופסוף את המשוואה".

ח"כ מיכל וולדיגר כתבה: "ליבי ומחשבותיי עם אזרחי ישראל ממרכז ומדרום שנאלצו שוב ושוב ללכת למרחב המוגן, תחת מתקפות. יחד עם זאת מחזקת את ידי הצבא ואת המשך ההתקפות על החמאס, שלא ייפסקו עד לפירוז רצועת עזה מנשק והשבת הבנים. לא רגע לפני".

ח"כ שמחה רוטמן: "אם עזה לא מפורזת, הבנים לא חזרו, הר הבית סגור ליהודים בחג שלהם, יישובים יהודים בצפון ובדרום נצורים, וטילים נופלים בכל הארץ לפי שעון, אתם סגורים על זה שהמבצע בעזה מוצלח והחמאס מורתע?"

"אסור בשום פנים ואופן לחתור להפסקת אש לפני שחמאס יהיה מורתע ומושפל", אמר ח"כ אופיר סופר. "דווקא עכשיו, צריך לחסל את המערך הרקטי וראשי החמאס. לצה"ל יש את כל הגיבוי להמשיך את המבצע ולהביא להישגים. כולי תקווה שהמבצע הזה בעזרת ה' יסתיים בהשבת הבנים, הדר גולדין ואורון שאול".

ח"כ אורית סטרוק כתבה: "הקבינט מתכנס היום. מי מהשרים ידרוש להציב כמטרת המבצע, וכתנאי להפסקתו, את פירוז עזה ואת השבת הבנים? מי מהם יאיץ בנתניהו (וגנץ) לעשות קמפיין עולמי על 2 המטרות הצודקות האלה? מי יוריד ראש ויסתפק במטרה המפוקפקת של "חמאס מורתע"? (סיסמא ריקה שנכשלה שוב ושוב והפכה דוקא את ישראל למורתעת)".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן: "אסור שהמבצע הצבאי הזה יהיה לשווא. אם בסוף המבצע לא יהיה הסכם ברור שמתנה סיוע כלכלי לרצועת עזה בהתפרקות של חמאס מנשקו והחזרת הבנים הביתה, אז בעוד 4-3 שנים נחזור למבצע כזה בתנאים הרבה יותר קשים".