חברת הפרלמנט הגיאורגי, ראש ועדת התרבות אליסו בולקודזה, סיפרה לערוץ 7 על פעילותה למען ההסברה של מדינת ישראל בגאורגיה בשיתוף פעולה עם ארגון "בית ישראל" בראשות איציק משה.

תחילה התייחסה בולקוודזה למצב הביטחוני בישראל ולירי הטילים של ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לעבר ערי מדינת ישראל.

"הלוואי שיהיה לישראל שלום, במדינה ובאזור", אמרה בולקוודזה לערוץ 7. "כל המתיחות הזו היא אסון לאנושות ולישראל כמובן - ובתור אמנית או"נסקו לשלום, אני מאחלת לשלווה במדינה שלך. ואני מקווה שכל המתיחות תפוג בקרוב".

חברת הפרלמנט בולקוודזה היא פסנתרנית בין-לאומית וכאמור, ראש וועדת תרבות בפרלמנט במדינת גאורגיה. במסגרת תפקידה היא פועלת רבות להבאת הישגים ציוניים לטובת מדינת ישראל בגאורגיה.

בפרלמנט הגיאורגי היא פגשה את כתב ערוץ 7 וסיפרה על פעילותה בשיתוף פעולה עם יו"ר "בית ישראל" איציק משה. במהלך הפגישה סיפרה כי בכוונתה לבקר בישראל על מנת לקדם שיתוף פעולה בתחום התרבות, וכן תשמח במהלך ביקורה הרשמי לנגן גם בטרקלין שאגאל כנסת.

מימין: יוסי טאטיקה, איציק משה, מתי ונעמה טוכפלד, אליסו בולקוודזה, יהונתן גוטליב
מימין: יוסי טאטיקה, איציק משה, מתי ונעמה טוכפלד, אליסו בולקוודזה, יהונתן גוטליבצילום: בית ישראל

"האיגוד הזה חשוב לנו ויש תפקיד חשוב לבית ישראל של איציק משה בגאורגיה - כדי לחבר בין אנשים וכדי לייצר פרויקטים בתחום התרבותי והכלכלי בעיר הזאת", אמרה. "כל המאמצים האלה חשובים מאוד למדינה שלנו ולישראל וכדי לחבר בין האנשים".

במסגרת פעילותה למען ישראל השתתפה בולקוודזה לפני שנתיים בערב לזכר השואה שארגן "בית ישראל" בהשתתפות 1,000 איש. בולקוודזה, פסנתרנית בין-לאומית, ניגנה יצירה של רשימת שינדלר.

היא ציינה בגאווה כי בגאורגיה ב-4 אוניברסיטאות מלמדים על השואה בזכות פעילות "בית ישראל ושהיא חושבת שהנושא חשוב ביותר ליצירת גשר אמיתי והבנה בין המדינות.

אליסו בולקוודזה מתראיינת לערוץ 7
אליסו בולקוודזה מתראיינת לערוץ 7צילום: בית ישראל