ניסיון לינץ' בצומת שוקת
ניסיון לינץ' בצומת שוקתעצמי

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו חמישה בדואים אזרחי מדינת ישראל, בחשד למעורבות בניסיונות לבצע לינץ' ביהודים שנסעו בכביש 6 באזור לקיה.

החשודים, תושבי הנגב, נעצרו לחקירה בחשד כי תקפו ארבעה רכבים בהם נסעו אזרחים ישראלים ב-11 במאי לפנות בוקר, בסמוך לכניסה ליישוב לקיה שבנגב.

במסגרת זו בוצע ניסיון לינץ' אל מול שני רכבים: תקיפת אזרחית ישראלית אשר נסעה ברכב וחולצה ללא פגע על ידי עובר אורח וכן תקיפה נוספת של אזרח ישראלי נוסף אשר נפצע קל וחולץ על ידי המשטרה.

מיד עם קבלת הדיווח על האירועים, פעלו במשותף שב"כ ומשטרת ישראל על מנת להתחקות אחר החשודים ולהביאם למעצרם המיידי. ''שב"כ ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות ובמהירות כנגד התפרעויות אלימות על רקע לאומני המתרחשות בימים אלו'', נכתב בהודעת השב"כ.

ניצול הלינץ' בעכו: "יצאתי מהרכב והתחלתי לרוץ עד שהתמוטטתי"באדיבות כאן

השב"כ והמשטרה עצרו בימים האחרונים עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים שבוצעו ברחבי ישראל. בכלל זה נחקרים בשב"כ מספר חשודים במעורבות בשני אירועי תקיפה חמורה של אזרחים ישראלים.

האירוע הראשון התרחש בכפר כנא ב-10 במאי, במהלכו הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.

האירוע השני הוא תקיפת משפחה ישראלית ב-13 במאי כאשר נכנסה עם רכבה לאום אל פחם. רכב המשפחה בו שהו גם 3 ילדים הותקף ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

כאמור, על בסיס מידע מודיעיני וחקירתי בוצעו מעצרים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם.

"שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה. עוד יובהר כי שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים", נכתב בהודעת השב"כ.