כוכבי בפגישה עם ראשי הרשויות
כוכבי בפגישה עם ראשי הרשויותצילום: דובר צה"ל

הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי נפגש הערב (שני) עם ראשי הרשויות באזור הדרום, עדכן אותם בפעילות צה״ל במבצע ״שומר החומות״ ושמע מהם על האתגרים בעורף.

כוכבי אמר לראשי הרשויות כי המבצע בעזה יימשך עוד יומיים לפחות, במהלכם צה''ל יגביר את קצת התקיפות: ״למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה. חמאס טעה כשהוא ביצע את הירי לפני 8 ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה.

''חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שידרש״, ציין כוכבי בפגישה שבה לקח חלק גם אלוף פיקוד העורף אורי גורדין.

ראש העיר שדרות אלון דוידי שהשתתף בהערכת המצב, סיפר לאחריה: ''הבטחנו לתת את כל הגיבוי כמה שיידרש רק כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום ולמדינת ישראל. אני יכול לומר בהערכה גדולה, שיש על מי לסמוך. תודה לכם על עבודה יסודית ומקצועית ועל השמירה על ישראל יומם ולילה. תנו לצה"ל לנצח''.

בתוך כך, מאות בני אדם הגיעו הערב (ב') למפגן תמיכה בחיילי צה"ל וכוחות הביטחון וקראו לראש הממשלה נתניהו לתת לצה"ל להמשיך במערכה הצבאית עד כתישתו המוחלטת של חמאס.

המפגינים מול בית ראש הממשלה אשר הגיעו בין השאר מהערים המעורבות המתמודדות עם התפרעויות הערבים, דרשו לטפל מיידית בטרור המשתולל בערים, לפרק לאלתר את קיני הטרור, להכריע את חמאס וכן להחזיר את חיילי צה"ל הנעדרים אשר בידי חמאס.

בין ארגוני המחנה הלאומי שהשתתפו בהפגנה ניתן למצוא את תנועת "אם תרצו", ישראל שלי, מטה תושבי רמלה, קהילת לוד, אריאל, נחלה, פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, עוטף תחנה מרכזית ועוד.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר בהפגנה: "ראש הממשלה ושאר מקבלי ההחלטות חייבים להבין שמדיניות דחיית הקץ כשלה כשלון חרוץ. ההימנעות להתמודד עם כמות הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, ההמנעות להתמודד עם תופעת הפלסטיניזציה במגזר הערבי, כולל החשש להתמודד עם התעצמות החמאס- חד הם. אם נמשיך להתחמק מזה נמצא את עצמנו במלחמת אזרחים. אם לא היום אז בעוד חמש שנים. הכתובת על הקיר. אנו קוראים למבצע לאיסוף כל הנשק הבלתי חוקי, הגשת כתבי אישום חמורים נגד המשתתפים בפרעות, השמדת כל בכירי חמאס ותשתיות ארגון הטרור".