ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

מבצע שומר החומות: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חזר על מחויבותו לביטחון ישראל וגינה את מתקפת הרקטות של מחבלי החמאס לעבר ישראל.

על פי הודעת הבית הלבן, ביידן אמר לנתניהו שהוא מגבה את ישראל ואת צעדיה, ותומך בחתירה להפסקת אש. “הנשיא הפציר בישראל לעשות כל מאמץ לשמירה על אזרחים חפים מפשע".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע הערכה על תמיכתו העקבית של הנשיא ביידן בזכות של ישראל להגן על עצמה, ואמר לנשיא שהוא נחוש להשלים את מטרת המבצע - להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי ישראל תפתח היום (ראשון) את מעבר כרם שלום ברצועת עזה, למשך מספר שעות, כדי לאפשר הכנסת דלקים, תרופות ומזון לעזה.

בערוץ אל-ערביה דווח כי המתווכים המצרים שמנסים להביא להפסקת אש ביקשו מישראל שלא להעלות את רמת הפעילויות הצבאיות שלה בעזה. מצרים גם קראה לישראל שלא לפגוע במתקנים רפואיים ברצועה, משום שהדבר מגביר את המתיחות וכיוון שישנם מגעים להגעת משלחת ביטחונית מצרית לישראל כדי לדון ברגיעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (שני) הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראשי השב"כ והמוסד וראש המל"ל, כשברקע נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה.

בתוך הדיון סיפר נתניהו על ההנחיה "להמשיך ולהכות במטרות הטרור". לדבריו "צה״ל עושה זאת היטב - היום חיסלנו עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי - המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות".

ראש הממשלה הוסיף: "נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל".