התפרעויות של ערביי ישראל
התפרעויות של ערביי ישראלצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בימים האחרונים, מאז החל מבצע 'שומר החומות' במהלכו הותקפה ישראל באלפי רקטות, תופסת תאוצה תופעה מטרידה של ערבים ישראלים העובדים במקומות שונים בתוככי ישראל המביעים תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות.

רבים מאותם עובדים הודיעו כי היום (שלישי) יימנעו מהגעה לעבודה במסגרת שביתה כללית של המגזר הערבי במחאה על המשך הפעילות הצבאית בעזה.

אלא שבעוד חלק ממקומות העבודה מביעים סבלנות לתופעה, באחרים לא מוכנים לסבול את התמיכה בארגון הטרור התוקף את ישראל ואף מזמנים עובדים לשימוע לפני פיטורין.

ברשתות החברתיות הובאה התכתבות בין עובד מהמגזר הערבי שכתב למעסיקו שלא יגיע היום לעבודה בשל השביתה במגזר הערבי. המעסיק כתב לו בתגובה כי הנהלת החברה קיבלה החלטה שכל עובד שייעדר עקב שביתות במגזר הערבי הנוגעות להתדרדרות הביטחונית, יזומן לשימוע בהליך מהיר ויפוטר לאלתר מהחברה.

לערוץ 7 נודע כי עובדים בקופת חולים כללית הביעו מחאה כלפי ההנהלה שנוקטת, לטענתם, בקו המכיל את השביתות במגזר הערבי ומאפשרת לעובדים לשבות תוך שהם מביעים הזדהות עם המאבק הערבי נגד מדינת ישראל. אותם עובדים דורשים לסיים באופן מיידי את העסקתם של מי ששובתים כדי לתמוך בחמאס.

נזכיר כי המרכז הרפואי הדסה הודיע בימים האחרונים על הפסקת עבודתו של עובד כוח עזר לאחר שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של צלב קרס לצד הכיתוב "פלסטיני נאצי".

הנהלת הדסה פנתה לחברת כוח האדם שדרכה הוא מועסק וביקשה שלא יגיע לבית החולים עד לביצוע תחקיר של החברה המעסיקה אותו.

"הדסה אינה מקבלת התבטאויות פוגעניות וגזעניות ותפעל כנגד כל עובד הפועל בדרך זו", נמסר מבית החולים.

לפני כשבוע אחות ערבייה העובדת בבית החולים שערי צדק, נדאא סובחי, פרסמה ברשת ה'אינסטגרם' פוסט הכולל תמיכה במתפרעים הערבים שתקפו יהודים בירושלים. "אלוהים הענק להם ניצחון יקר וברור, אלוהים הפוך את היום הזה ליום של כיבוש ושמחה עבור המאמינים בניצחונך", כתב האחות.

מבית החולים נמסר כי "בשערי צדק עובדים זה לצד זה עובדים מכל המגזרים והדתות המטפלים במטופלים מכל המגזרים והדתות במסירות. אנו מאמינים שכך הדרך הנכונה. הנושא נמצא בבדיקה והעובדת מוזמנת לבירור".