מאיר גלויברמן ז''ל
מאיר גלויברמן ז''לצילום: דוברות כב"ה יו"ש, באדיבות המשפחה

אלפי בני אדם ליוו הלילה (שלישי) למנוחות את מאיר יחיאל מיכל גלויברמן ז"ל בן ה-13 ואת מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל בן ה-23 שנהרגו באסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב.

מסע ההלוויה יצא מבית המדרש של חסידות קרלין בגבעת זאב בהשתתפות האדמו"ר, המשיך לבית ההלוויות שמגר ואז להר המנוחות, שם נטמנו שני הנספים באסון.

מאיר גלויברמן ז''ל, שחגג בפסח האחרון בר מצווה, למד בכיתה ט' בתלמוד התורה קרלין בביתר עילית. מרדכי בנימין רובינשטיין, אברך מחסידי קרלין סטולין מביתר עילית, נהרג כמה חודשים אחרי שנולדה לו בת.

המשטרה כבר פתחה בחקירת האירוע הטרגי בגבעת זאב וצפויה לזמן לחקירה גורמים בכירים בחסידות קרלין. במשטרה מתכוונים לפשוט בימים הקרובים על מרכזי החסידויות ברחבי הארץ כדי לבדוק את הבטיחות, בעיקר של מתקני הטריבונות, ולנסות למנוע את האסון הבא.

זירת האסון בגבעת זאבדוברות כב״ה מחוז יו״ש

כ-219 בני אדם נפצעו באסון שאירע בליל חג השבועות, לאחר שטריבונה שהוצבה בבית הכנסת קרלין ביישוב גבעת זאב שמצפון לירושלים קרסה במהלך התפילות.

כפי הנראה, הטריבונה שקרסה בבית הכנסת הוקמה באופן ארעי לצורך חגיגות שבועות. בעת קריסת הטריבונה שהו במקום מאות בני אדם.

ראש המועצה יוסי אברהמי אמר כי "המועצה פנתה לכל הגורמים והתריעה בנושא הזה. סגרנו עם שלטים שאומרים שהאתר פה מסוכן ומבחינת המועצה אי אפשר להיכנס ולקיים פה את האירוע. לצערי לא קיבלנו סיוע מהמשטרה. במשטרה אמרו שהם מסירים אחריות, יש לנו את זה בכתובים".

חסידות קרלין הגיבה "על פי הנראה מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה. סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, ענה להאשמות ואמר כי "יש מכתב מפורט שהגדיר את התנאים ואת ההגבלות ואת מי שנדרש להיות פה, כולל פקחים מטעם המועצה. שוב אנחנו נדרשים לאירוע שיש בו רשלנות והתנהלות חסרת אחריות. אני מניח שיהיו עצורים".