דנה ויס, חדשות 12
דנה ויס, חדשות 12צילום: יחצ קשת 12

המשטרה עצרה הלילה (שלישי) גבר תושב אזור המרכז בחשד להטרדה ואיומים על כתבת חדשות 12 דנה ויס.

החשוד איים על ויס בשבת האחרונה בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים ואמר שעוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה.

בעקבות חקירת משטרה שנפתחה שלשום, חוקרים ממרחב איילון במחוז ת"א‎ עצרו חשוד תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו. בתום חקירתו יוחלט אם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

בימים האחרונים הוצמדו מאבטחים לדנה ויס וגם ליונית לוי, רינה מצליח, וגיא פלג, הכתב המשפטי של חברת החדשות. נשמעו קריאות לפגוע גם בעיתונאים אחרים בכלי תקשורת ישראליים, וחלקם אף קיבלו איומים מפורשים על חייהם.

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום כנגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף בגין תקיפת עובד הציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים, זאת לאחר שהנאשמים תקפו צוות חדשות של כאן 11, תאגיד השידור הישראלי.

על פי כתב האישום, ב-13 במאי הופצו קריאות ברשתות החברתיות ובאמצעות היישומון Whatsapp להגיע לשכונת התקווה בתל אביב לצורך קיום צעדה לכיוון יפו, ותקיפת ערבים שייקרו בדרכם של הצועדים. בהודעות שנשלחו התבקשו המגיעים להצטייד, בין היתר, באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע.

לאור האמור הגיעו עובדי כאן 11 הכתב יואב זהבי לונדון והצלם רולן נוביצקי לסקר את ההתרחשות. בעת שהצוות החל להיערך לשידור, פרץ ואדם נוסף החלו לצעוק לעבר צוות התאגיד "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז יואב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו.

בתוך כך, פנה פרץ אל האנשים שהתקהלו במקום וקרא: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שרולן הבהיר לו כי הם מכאן 11 ענה לו פרץ "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק..." בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את רולן מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה וכן היכה את המצלמה שאחז בידו, אשר נפלה מידיו והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ ברולן ותקף אותו באמצעות אגרופיו. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד רולן ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. כתוצאה ממעשיהם של המשיבים, נגרמו לרולן חבלות של ממש בין היתר בפנים, בקרקפת, בצוואר ונזקק לטיפול רפואי.