ווילבקין מול קרמר. יחד בעד ישראל
ווילבקין מול קרמר. יחד בעד ישראלצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

לצד שחקנים זרים רבים שעזבו את ישראל לאור ההסלמה במצב הביטחוני וירי הרקטות הבלתי פוסק על כל חלקי הארץ, יש מי שלא רק נשארים בארץ אלא אף תומכים בה בצורה פומבית שאינה משמעת לשתי פנים.

אחרי שחברו לקבוצה, הסנטר האמריקאי אותלו האנטר כתב ציוץ שעורר ביקורת גדולה מצידם של אוהדים רבים, כשכתב: "נמאס לי לחלוטין לראות ילדים נהרגים" בדברים שיוחסו גם לתקיפות ישראל בעזה, דווקא סקוטי ווילבקין, כוכב מכבי ת"א ומי שנמנה על סגל נבחרת טורקיה בכדורסל, בחר צד מבלי לעשות חשבון.

אחרי שהודיע כי הוא אינו מתכוון לעזוב את ישראל חרף הירי הבלתי פוסק, העלה ווילבקין יחד עם בת זוגו פוסט לרשתות החברתיות בו צילם את דגל ישראל שתלה במרפסת ביתו וכן שיתף פוסט של צה"ל נגד חמאס שמסביר על כמות הטילים שנורים נגד האוכלוסיה האזרחית.

כאמור, מדובר בתמיכה פומבית לא מובנית מאליה כאשר ווילבקין נמנה על סגל נבחרת טורקיה בכדורסל שידועה כמי שנגד מדינת ישראל.

ווילבקין לא לבד במאמצי ההסברה למען ישראל, כאשר גם אשתו של שחקן הפועל ירושלים, כריס קרמר כתבה כי "אנחנו נישאר בירושלים כי אנחנו מרגישים שזאת האופציה הבטוחה ביותר והטובה ביותר למשפחה שלנו, זאת תודות לכיפת הברזל והצבא שעובדים ללא הפסקה ב-8 הימים האחרונים. אנחנו אוהדים את ישראל. נמשיך להתפלל עבור ישראל ושכל זה יסתיים מהר ככל האפשר".

בינתיים שחקנים זרים רבים עוזבים את ישראל כאשר מלבד שחקניה הזרים של מכבי ראשון לציון וארבעה מהזרים של הפועל ירושלים, גם שחקניה הזרים של עירוני נהריה הודיעו על עזיבה ושחקנים נוספים של ראשון לציון, הפועל אילת וחולון.