מאיר דויטש
מאיר דויטשצילום: חזקי ברוך

שלשום (ראשון) הודיעה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, על קיום שביתה כללית במהלך היום, יום שלישי.

במהלך השבוע האחרון השתתפו אלפי ערבים אזרחי מדינת ישראל בפרעות ופוגרומים כלפי שכניהם היהודים בערים המעורבות, בגרימת נזקים כבדים בהיקף משוער של עשרות מיליוני שקלים לרכוש פרטי, לתשתיות ציבוריות ולכבישי המדינה בצפון, באיזור המרכז ובדרום.

בפניה כתב מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים כי "אירועים חמורים אלו מתקיימים בה בשעה שמדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה לוחמתית מצד ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, המופנים לכלל אזרחי ישראל ללא הבדלי דת, גזע ומין. מערכה זו גבתה עד עתה מחיר כבד של הרוגים, פצועים ונזק כבד לרכוש ולמשק הישראלי".

נכון לשעת אחר הצהרים של יום שלישי מסתמן, כי יום השביתה הינו היום השקט ביותר מאז החלו האירועים האלימים מצד ערביי ישראל אותם מעודדת ועדת המעקב באופנים שונים.

"השביתה הכללית עליה הכרזתם, והרוח הגבית הניתנת במעשיכם לפעולות המלחמה מצד חמאס מדברים בעד עצמם, ומגדירים היטב לאזרחי ישראל את מקומה של ההנהגה הערבית במארג האזרחי של מדינת ישראל", הוסיף דויטש. "אנו קוראים לכם להמשיך בשביתה הכללית גם בימים הבאים. בכך השקט יחזור על כנו על ידי מערכת הביטחון, העושה לילות כימים במלחמתה בטרור מבית ומחוץ".